Η ιστορική αυτή απεικόνιση της Βουλής, της πλατείας Συντάγματος και του Λυκαβηττού μπορεί να αξιοποιηθεί ως "φόντος" σε μαθήματα σχετικά με τη νεώτερη πολιτική ιστορία της χώρας αλλά και τη μελέτη των σημαντικότερων πολιτικών και πολιτειακών θεσμών της. Αρχικά μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να αναζητήσουν στο Διαδίκτυο σύγχρονες απεικονίσεις με το ίδιο θέμα, ώστε να αναδειχθεί η σταθερότητα των εικονιζόμενων τοποσήμων στον γεωγραφικό χώρο της πρωτεύουσας. Έπειτα τα παιδιά καλούνται να συνδέσουν τα τοπόσημα αυτά με κομβικούς σταθμούς της νεώτερης ιστορίας, ώστε να αναδειχθεί ο διαφορετικός ρόλος που επιτέλεσαν κάθε φορά. Το κτήριο της σημερινής Βουλής ανεγέρθη ως κατοικία του μονάρχη, από όπου ο Όθων συγκατένευσε για το πρώτο Σύνταγμα, και αργότερα λειτούργησε ως κτήριο του Κοινοβουλίου. Έχει παραμείνει ποτέ το Κοινοβούλιο κλειστό; Πόσες φορές και γιατί; Πώς λεγόταν πριν το 1844 η πλατεία Συντάγματος και γιατί μετονομάστηκε; Τι υπάρχει στην κορυφή του λόφου του Λυκαβηττού και με ποιες ιστορικές περιστάσεις έχει συνδεθεί; Τα παραπάνω ζητήματα σχετικά με τις πολιτειακές μεταβολές μπορούν να προσεγγιστούν και μέσω μαθημάτων σχετικών με την κοινωνική και πολιτική αγωγή, στα οποία μπορεί η εν λόγω εικόνα να προβληθεί ως αφόρμηση για σύνδεση κτηρίων και τοποσήμων με πολιτικές λειτουργίες και θεσμούς.