Η Πλατεια Συνταγματος και ο Λυκαβηττος γυρω στα 1865
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Απεικόνιση της πλατείας Συντάγματος και του Λυκαβηττού περί το 1865. Η εικόνα παρουσιάζει ιστορικό ενδιαφέρον, καθώς αποτυπώνει σημαντικά τοπόσημα της πρωτεύουσας λίγο μετά τα μέσα του 19ου αιώνα και μπορεί να αξιοποιηθεί σε διδακτικές περιστάσεις που σχετίζονται με την κοινωνική και πολιτική ζωή της εποχής αλλά και την οικιστική εικόνα που παρουσίαζε το κέντρο της πρωτεύουσας κατά τα χρόνια εκείνα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η ιστορική αυτή απεικόνιση της Βουλής, της πλατείας Συντάγματος και του Λυκαβηττού μπορεί να αξιοποιηθεί ως "φόντος" σε μαθήματα σχετικά με τη νεώτερη πολιτική ιστορία της χώρας αλλά και τη μελέτη των σημαντικότερων πολιτικών και πολιτειακών θεσμών της. Αρχικά μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να αναζητήσουν στο Διαδίκτυο σύγχρονες απεικονίσεις με το ίδιο θέμα, ώστε να αναδειχθεί η σταθερότητα των εικονιζόμενων τοποσήμων στον γεωγραφικό χώρο της πρωτεύουσας. Έπειτα τα παιδιά καλούνται να συνδέσουν τα τοπόσημα αυτά με κομβικούς σταθμούς της νεώτερης ιστορίας, ώστε να αναδειχθεί ο διαφορετικός ρόλος που επιτέλεσαν κάθε φορά. Το κτήριο της σημερινής Βουλής ανεγέρθη ως κατοικία του μονάρχη, από όπου ο Όθων συγκατένευσε για το πρώτο Σύνταγμα, και αργότερα λειτούργησε ως κτήριο του Κοινοβουλίου. Έχει παραμείνει ποτέ το Κοινοβούλιο κλειστό; Πόσες φορές και γιατί; Πώς λεγόταν πριν το 1844 η πλατεία Συντάγματος και γιατί μετονομάστηκε; Τι υπάρχει στην κορυφή του λόφου του Λυκαβηττού και με ποιες ιστορικές περιστάσεις έχει συνδεθεί; Τα παραπάνω ζητήματα σχετικά με τις πολιτειακές μεταβολές μπορούν να προσεγγιστούν και μέσω μαθημάτων σχετικών με την κοινωνική και πολιτική αγωγή, στα οποία μπορεί η εν λόγω εικόνα να προβληθεί ως αφόρμηση για σύνδεση κτηρίων και τοποσήμων με πολιτικές λειτουργίες και θεσμούς.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Demography and population movements Demography and population movementsDemography and population movements
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE