Προτείνεται οι μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου να κάνουν οπτική ανάλυση του έργου, ως προς το σχέδιο, το χρώμα και τα υλικά. Μπορούν να ανακαλύψουν μέσα από έναν διάλογο με τους συμμαθητές τους και τον εκπαιδευτικό, τι σημαίνει προσωπογραφία, αυτοπροσωπογραφία και πορτραίτο και ποιες οι διαφορές. Μπορούν να πειραματιστούν, να σχεδιάσουν, να ζωγραφίσουν τους φίλους τους, τον εαυτό τους, την οικογένειά τους με τα αγαπημένα τους αντικείμενα, στο χώρο που ζουν στο περιβάλλον τους. Οι μαθητές της Α΄Γυμνασίου, επιπλέον, θα μπορούσαν να μελετήσουν τη δομή του έργου, αλλά και να κατανοήσουν την έννοια της αφαίρεσης στην Τέχνη. Επίσης, προτείνεται, οι μαθητές του Καλλιτεχνικού Λυκαίου και της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου, να ανακαλύψουν τις επιρροές που έχει δεχτεί ως καλλιτέχνης ο Π.Φειδάκης, να διερευνήσουν το καλλιτεχνικό έργο των δασκάλων του, Δ. Μυταρά, Γ. Μόραλη και Γ. Μαυροίδη και να εστιάσουν στο σημείο διαλόγου του ζωγράφου με τους δασκάλους του. Τέλος, οι μαθητές του Καλλιτεχνικού σχολείου, της Γ΄τάξης Γυμνασίου και της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου, μπορούν να διερευνήσουν την Ιστορία του πορτρέτου από την Αναγέννηση έως σήμερα.