Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Η ενωσις των Ιονιων νησων μετα του Βασιλειου της Ελλαδος
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Η ένωσις των Ιονίων νήσων μετά του Βασιλείου της Ελλάδος / Υπό Ι. Α. Τιπάλδου Δικηγόρου. Το συγκεκριμένο βιβλίο τυπώθηκε στην Αθήνα από τον Χ.Ν. Φιλαδελφέα το 1863 και είχε 22 σελίδες. Το αντικείμενο αφορά ένα απόσπασμα του βιβλίου, που δημοσιεύεται στο περιοδικό Χρυσαλλίς; Vol 1, No 18 (1863), σελ. 545-551. Η Χρυσαλλίς ήταν δεκαπενθήμερο ελληνικό περιοδικό ποικίλης ύλης του 19ου αιώνα. Ο συγγραφέας του πονήματος Ιούλιος Τυπάλδος Πρετεντέρης ήταν επτανήσιος ποιητής (1814-1883). Ανήκει στους λεγόμενους σολωμικούς ποιητές της Επτανησιακής Σχολής. Γεννήθηκε στο Ληξούρι το 1814. Οι οικογένειες των γονέων του ήταν παλιές αριστοκρατικές οικογένειες με μεγάλη μόρφωση και ο ποιητής από μικρός ήρθε σε επαφή με τα γράμματα . Σπούδασε νομικά στην Ιταλία και μετά την επιστροφή του το 1839 εντάχθηκε στον δικαστικό κλάδο. Υπηρέτησε ως ανακριτής, πρωτοδίκης και πρόεδρος των πρωτοδικών στην Κεφαλλονιά, την Κέρκυρα και την Ζάκυνθο. Αγωνίστηκε για την απελευθέρωση της Επτανήσου, θεωρούσε όμως πρόωρη την ένωση με την Ελλάδα και γι' αυτό ήταν υπέρ μέσων λύσεων. Αυτό είχε αποτέλεσμα να κατηγορηθεί από πολλούς. Του προσφέρθηκαν οι θέσεις Αρεοπαγίτη στην Αθήνα και πρεσβευτή στη Ρώμη, τις οποίες δεν αποδέχθηκε. Το 1867 παραιτήθηκε από το δικαστικό αξίωμα και πήγε για λόγους υγείας στην Φλωρεντία. Εκεί αφοσιώθηκε στο λογοτεχνικό του έργο. Το 1881, με την υγεία του σε πολύ άσχημη κατάσταση, επέστρεψε στην Κέρκυρα. Πέθανε εκεί το 1883, χωρίς να προλάβει να ολοκληρώσει την συγκέντρωση και έκδοση του ποιητικού του έργου.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το κείμενο του δικηγόρου Ι.Α. Τυπάλδου για την Ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα αποτελεί ιστορική πηγή, από την αποία αντλούνται πολλές πληροφορίες για την διπλωματική ιστορία της περιόδου και για το νομικό καθεστώς των Επτανήσων πριν και μετά την Ένωση. Σε μια ομαδοσυνεργατική εργασία Τοπικής Ιστορίας μπορεί να αξιοποιηθεί (με ειδικά φύλλα εργασίας), για να εξοικειώσει τους μαθητές με τον σχολιασμό των πηγών. Απόσπασμα είναι δυνατόν να δοθεί και στο μάθημα της Ιστορίας ως δείγμα ιστορικής πηγής προς ανάλυση. Ωστόσο, πέρα από την ιστορική του διάσταση, το τεκμήριο προσφέρεται για διαθεματική προσέγγιση στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, καθώς συνδέεται αφενός με ένα σημαντικό φιλολογικό περιοδικό της εποχής (Χρυσαλλίς) και αφετέρου με την ιδιότητα του συγγραφέα του ως ποιητή της Επτανησιακής Σχολής. Ο Ιούλιος Τυπάλδος είναι μια τυπική μορφή επτανήσιου λογίου, ο οποίος ασκεί την νομική επιστήμη και θεραπεύει την τέχνη της ποιήσεως παράλληλα. Το γεγονός ότι το νομικό-ιστορικό του πόνημα για την Ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα δημοσιεύεται στο φιλολογικό περιοδικό "Χρυσαλλίς" συνδέεται με τον χαρακτήρα των φιλολογικών περιοδικών και τον ρόλο των λογίων κατά την περίοδο της Α΄ Αθηναϊκής Σχολής. Όλα τα παραπάνω είναι ενδιαφέρον να μελετηθούν διαθεματικά και ομαδοσυνεργατικά στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας (project) με τρόπο τέτοιον, ώστε να μυήσει τους μαθητές στην επεξεργασία πηγών και στην κριτική προσέγγιση της Ιστορίας και των διαφόρων πτυχών της: διπλωματική, πολιτισμική, τοπική ιστορία και ιστορία της λογοτεχνίας συνάμα.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3662
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature
> Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools
> First Athenian School First Athenian SchoolFirst Athenian School
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > Heptanese School Heptanese SchoolHeptanese School
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > Heptanese School Heptanese SchoolHeptanese School
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
affective > to organize values
cognitive > process > to apply
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator:
Ι. Α. Τυπάλδος
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator