Προτείνεται οι μαθητές να περιγράψουν την εικόνα, τα πρόσωπα και τα συναισθήματά τους. Καθώς ο Επιτάφιος Θρήνος για το Χριστό έχει εμπνεύσει διαχρονικά πολλούς αγιογράφους και ζωγράφους μπορούν να αναζητηθούν και άλλες απεικονίσεις με το ίδιο θέμα και να παρουσιαστούν ομαδικά ή ατομικά. Είναι δυνατό ακόμη οι μαθητές να ακούσουν αποσπάσματα από τα εγκώμια του Όρθρου του Μεγάλου Σαββάτου που αναφέρονται στην ταφή του Χριστού, στο θρήνο της Υπεραγίας Θεοτόκου για την απώλεια του Υιού της, του Έαρος Της Ζωής, στη θλίψη όλου του έμψυχου και άψυχου κόσμου. Προτείνεται ακόμη να αξιοποιηθεί η αγιογραφία που φιλοτέχνησε ο Αντώνιος Κρης "Ο Χριστός Αναπεσών" και να συζητηθεί ο θάνατος του Χριστού αφενός ως μέρος της πατρικής οικονομίας για την άκρα ταπείνωση του Θεανθρώπου αφετέρου ως μία προσωρινή κατάσταση, όπως ο ύπνος, προοικονομώντας την Ανάστασή Του. Οι μαθητές των μεγαλύτερων ηλικιακών ομάδων είναι δυνατό ομαδικά να αναζητήσουν στοιχεία για τις διαφορετικές σχολές αγιογραφίας της μεταβυζαντινής περιόδου και να παρουσιάσουν σε μία ανθολογία μεταβυζαντινής αγιογραφίας τους εκπροσώπους τους και τα έργα τους διακρίνοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Προτείνεται οι μαθητές να αναφερθούν στην Τελευταία Μακεδονική Σχολή (τέλη 15ου αι.), στην Α΄φάση της Κρητικής Σχολής (τέλη 15ου αι.- αρχές 16ου), στη Β΄φάση της Κρητικής Σχολής (16ος αι. Θεοφάνης), στη Σχολή της βορειοδυτικής Ελλάδας (Ονούφριος, Κατελάνος, Θηβαίοι) και στη Γ΄φάση της Κρητικής Σχολής (τέλη 16ου αι. -17ος αι. Μ.Δαμασκηνός). Οι μαθητές με αφορμή τις καταστροφές που υπέστησαν αγιογραφίες από αρχαιοκαπήλους στη γειτονική Αλβανία το 2013, αρκετές από τις οποίες έχει φιλοτεχνήσει ο Ονούφριος, μπορούν να συζητήσουν το θέμα της καπηλείας, της συνεργασίας μεταξύ των κρατών για την πάταξή της αλλά και της ανάγκης της προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς ακόμη και όταν αυτή μαρτυρεί μία διαφορετική θρησκευτική παράδοση, ένα διαφορετικό ιστορικό παρελθόν.