Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Engonopoulos Nikos
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Αυτόγραφο του υπερρεαλιστή ποιητή και ζωγράφου Νίκου Εγγονόπουλου (1910-1985). Πρόκειται για χειρόγραφη αφιέρωση στον Γεώργιο Πολίτη, τον μεγαλύτερο από τους τέσσερις γιους του Νικολάου Πολίτη (1852-1921), εισηγητή της επιστημονικής Λαογραφίας στην Ελλάδα και ιδρυτή του Λαογραφικού Αρχείου (1918, σήμερα Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών). Το χειρόγραφο απόκειται στο Αρχείο Γ.Ν. Πολίτη.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον διδάσκοντα στη διδασκαλία του καλλιτεχνικού-λογοτεχνικού ρεύματος του υπερρεαλισμού στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Ο Ν. Εγγονόπουλος, κορυφαίος υπερρεαλιστής ποιητής σημάδεψε τα ελληνικά γράμματα με την τέχνη του από τα μέσα του 20ου αι. Παράλληλα, ήταν σημαντικός ζωγράφος σε μία περίοδο γενικότερης ανανέωσης της ποίησης και της εικαστικής δημιουργίας στην Ελλάδα. Το μαθησιακό αντικείμενο μεταδίδει την επικοινωνία των ανθρώπων των Γραμμάτων και των Τεχνών. Ως τέτοιο μπορεί να λειτουργήσει, συνεπώς, ως αφόρμηση για συζητήσεις για τον ρόλο της Τέχνης καθώς και για κριτική διερεύνηση της σημασίας που έχει η επικοινωνία των πνευματικών ανθρώπων για τον πολιτισμό και τις ίδιες τις κοινωνίες στις οποίες απευθύνονται. Ποίηση, Ζωγραφική και Λαογραφία συναντιούνται σε αυτό το αυτόγραφο και ο διδάσκων μπορεί να εκμεταλλευτεί τούτη την ευτυχισμένη συνάντηση. Η χρήση του αντικειμένου συμφωνεί με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) του Γυμνασίου και του Λυκείου στο μάθημας της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Επιπλέον, μπορεί να λειτουργήσει διαθεματικά στο πεδίο των Εικαστικών, της Λαογραφίας, της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, της Ιστορίας της Λογοτεχνίας, των Τεχνολογιών των Πληροφοριών και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αλλά και της Μουσειακής Αγωγής, δεδομένου ότι, ως αρχειακό υλικό, δίνει την ευκαιρία στον διδάσκοντα να φέρει σε επαφή τους μαθητές/τριες με το Αρχείο και την αρχειακή έρευνα.
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3677
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature
> Streams / Movements Streams / MovementsStreams / Movements
> Surrealism SurrealismSurrealism
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Data and information Data and informationData and information
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Language - Culture - Art Language - Culture - ArtLanguage - Culture - Art
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Poems - Songs Poems - SongsPoems - Songs
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > Post-war prose and poetry Post-war prose and poetryPost-war prose and poetry
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Data and information Data and informationData and information
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Language - Culture - Art Language - Culture - ArtLanguage - Culture - Art
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Poems - Songs Poems - SongsPoems - Songs
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > Post-war prose and poetry Post-war prose and poetryPost-war prose and poetry
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
affective > to pay attention
affective > to organize values
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > process > to remember
affective > to pay attention
affective > to organize values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator