Pool of Siloam.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το έργο που εικονίζει την Κολυμπήθρα του Σιλωάμ, είναι ξυλογραφία που εκδόθηκε το 1600 μ.Χ. στην Ιταλική πόλη Λούκα, από τους Salvatore - Giandomenico Marescandoli. Αυτό το έργο πιθανολογείται ότι το δημιούργησε ο Φραγκισκανός μοναχός Noe Bianco, σε ένα προσκυνηματικό ταξίδι στους Αγίους Τόπους, που έκανε το 1527 μ.Χ. ξεκινώντας από τη Βενετία. Η Κολυμπήθρα του Σιλωάμ στα εβραϊκά λέγεται Σιλωάχ, που σημαίνει απεσταλμένος. Ήταν δεξαμενή κτισμένη στην Ιερουσαλήμ, η οποία είχε πόσιμο νερό. Σε αυτήν έστειλε ο Ιησούς Χριστός έναν εκ γενετής τυφλό να πλυθεί για να βρει το φως του, αφού πρώτα του άλειψε τα μάτια με μαλακό πηλό. Η Κολυμπήθρα του Σιλωάμ αναφέρεται στην Αγία Γραφή από τον προφήτη Ησαΐα και στην κατασκευή σήραγγας του Εζεκία, (533μ.), όπου λειτουργούσε ως υπόγειο υδραγωγείο, ξεκινώντας από την πηγή Γιών και καταλήγοντας στην Κολυμπήθρα του Σιλωάμ. Γύρω υπήρχαν κιονοστοιχίες, δημόσια κτίρια και τρίκλιτη χριστιανική βασιλική εκκλησία (κτισμένη από την αυτοκράτειρα Ευδοκία, 450 μ.Χ.).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η παρουσίαση του έργου στο βιντεοπροβολέα, συνοδεύεται από την αποκάλυψη του τίτλου του έργου που είναι η Κολυμπήθρα του Σιλωάμ. Ο/η εκπαιδευτικός ρωτά τους/τις εκπαιδευόμενους/ες, αν έχουν ακούσει στην καθομιλουμένη γλώσσα κάποια παροιμιώδη φράση που σχετίζεται με την Κολυμπήθρα του Σιλωάμ. Αναμένεται οι μαθητές/ριες να έχουν ακούσει κάτι σχετικό στη δημοσιογραφία, την πολιτική ή κάπου αλλού και επιχειρούν να αποδώσουν το νόημα της φράσης. Τη φράση αυτή τη χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να μιλήσουμε για κάτι θαυματουργό, για κάτι που έφερε αναγέννηση, αναζωογόνηση, κάθαρση, εξαγνισμό ή όταν μιλάμε για αναθεώρηση πραγμάτων. Οι μαθητές/ριες δημιουργούν διαλόγους, στους οποίους αναφέρεται η συγκεκριμένη φράση. Στη συνέχεια γίνεται από τον/την εκπαιδευτικό αναφορά της χρήσης της Κολυμπήθρας του Σιλωάμ, η οποία ήταν δεξαμενή για πόσιμο νερό, καθώς και της υπόγειας σήραγγας μήκους 533μ. που ως υδραγωγείο μετέφερε το νερό από την πηγή Γιών στην Κολυμπήθρα του Σιλωάμ. Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια για την αναγκαιότητα εξασφάλισης πόσιμου νερού στις κατοικημένες περιοχές. Μέσα στα πλαίσια του οικιστικού περιβάλλοντος της πόλης των μαθητών/ριών, οργανώνεται εκπαιδευτική επίσκεψη στο υδραγωγείο της περιοχής τους, αφού πρώτα οι ίδιοι οι μαθητές/ριες ψάξουν και βρουν, στο διαδίκτυο ή όπου αλλού θέλουν, πληροφορίες για αυτό. Στο GoogleEarth βρίσκουν το κράτος του Ισραήλ στη Μέση Ανατολή και εντοπίζουν τα Ιεροσόλυμα. Επίσης, στο διαδίκτυο βρίσκουν πληροφορίες και βλέπουν φωτογραφίες για το Ισραήλ και την πρωτεύουσά του τα Ιεροσόλυμα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Vocabulary - Semantics Vocabulary - SemanticsVocabulary - Semantics > Word and sentence meaning Word and sentence meaningWord and sentence meaning
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps > Map projections Map projectionsMap projections
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > World Wide Web World Wide WebWorld Wide Web
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to organize values
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE