Ιστορία: Οι μαθητές περιγράφουν την προσωπογραφία του Κολοκοτρώνη και αναδεικνύουν τα ηγετικά χαρακτηριστικά αυτής της εμβληματικής, για τον αγώνα των Ελλήνων, προσωπικότητας. Μπορούν να συσχετίσουν την εικόνα με ιστορικά γεγονότα στα οποία ο Κολοκοτρώνης διαδραμάτισε σημαντικό - ηγετικό ρόλο. Επίσης, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η εικόνα για να συζητήσουν οι μαθητές τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε κάποιος να συμβάλλει στον αγώνα των Ελλήνων για ελευθερία. Σχέδιο εργασίας: Με αφορμή τον δημιουργό του έργου Adam Friedel οι μαθητές μελετούν την βιογραφία του και αναδεικνύουν την συμβολή του στον αγώνα των Ελλήνων για ελευθερία. Στο πλαίσιο σχεδίου εργασίας με θέμα: «Ο φιλελληνισμός στα χρόνια του Αγώνα», οι μαθητές οδηγούνται σε διαπιστώσεις για τα κίνητρα των φιλελλήνων αλλά και τους τρόπους με τους οποίους βοήθησαν στην απελευθέρωση.
Εικαστικά: Με αφορμή την προσωπογραφία του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη οι μαθητές συζητούν για την τέχνη της προσωπογραφίας και τους λόγους για τους οποίους οι καλλιτέχνες αποτυπώνουν πρόσωπα ανθρώπων.