Untitled
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Έργο του Νίκου Κεσσανλή από την Συλλογή του Μουσείου Φρυσίρα. Διαστάσεις: 180x225εκ., Μικτή τεχνική. Το έργο αποδίδει με τρόπο υπαινικτικό (αφηρημένες φιγούρες) μορφές που συνωστίζονται σε αστικό χώρο. Ο Νίκος Κεσσανλής (1930 Θεσσαλονίκη - 2004 Αθήνα) σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών (1950 - 1955) με το Γιάννη Μόραλη και παράλληλα εργάστηκε ως βοηθός κοντά στο Γιάννη Σπυρόπουλο και το Νίκο Νικολάου. Το 1981 εκλέχθηκε καθηγητής στην ΑΣΚΤ. Διετέλεσε επίσης πρύτανης της Σχολής έως το 1996. Καλλιτέχνης ανήσυχος, που δεν παύει να πειραματίζεται με τεχνικές και μεθόδους, κατόρθωσε να υπερβεί τα παραδοσιακά ζωγραφικά μέσα και να βρίσκεται στο προσκήνιο της πρωτοπορίας καθ' όλη την πορεία του.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εξοικείωση με τα έργα της σύγχρονης τέχνης μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν την δική τους εκφραστικότητα και δημιουργικότητα. Ο Νίκος Κεσσανλής είναι ένας από τους σημαντικότερους ζωγρλαφους της σύγχρονης νεοελληνικής τέχνης και το έργο του συνδέεατι με την Αφαίρεση, τον Αφηρημένο Εξπρεσιονισμό, την αυτόματη γραφή και την παροσμητική χειρονομία (gestes) καθώς και ανάλογες τάσεις της Αφαίρεσης. Με όπλο την ορμητικότητα του χαρακτήρα και την τόλμη του πνεύματος, άνοιξε νέους δρόμους στην τέχνη, όχι μονάχα για τον εαυτό του αλλά και για τις γενιές καλλιτεχνών που ακολούθησαν. Ο πρωτοπόρος Νίκος Κεσσανλής άλλαξε τον ρου των εικαστικών στη χώρα μας, ως δημιουργός αλλά και πρύτανης στην ΑΣΚΤ. Στην Ιστορία της Νεοελληνικής τέχνης κατέχει μια εξαίρετη θέση και οι μαθητές γνωρίζοντας το έργο του γνωρίζουν μια σημαντική πτυχή της. Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής και της Ιστορίας της Τέχνης το έργο του Κεσσανλή μπορεί να προβληθεί με διάφορους τρόπους. Είτε ως παράδειγμα αφηρημένης τέχνης την οποία μιμούνται οι μαθητές για να εκφράσουν την δημιουργικότητά τους, είτε ως αφόρμηση για συζήτηση πάνω στις αναζητήσεις της σύγχρονης τέχνης. Οι μαθητές καλούνται να συλλέξουν στοιχεία για την ζωή και το έργο του Νίκου Κεσσανλή, επισκέπτονται μουσεία με συλλογές έργων του, επισκέπτονται τον σταθμό του μετρό "Ομόνοια" τον οποίο κοσμεί έργο του Κεσανλή (εάν αυτό είναι δυνατόν), ενδεχομένως συνομιλούν με μαθητές του οι οποίοι είναι πλέον αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες (μετά από πρόσκληση ή μέσω διαδθκκτύου) και μυούνται στην ιδιαίτερη ατμόσφαιρα των έργων του. Με αφορμή το έργο του Κεσανλή που κοσμεί τον σταθμό του μετρό "Ομόνοια" (και το οποίο ανήκει στην ίδια σειρά με το τεκμήριο) οι μαθητές συζητούν για τον τρόπο με τον οποίο η σύγχρονη τέχνη εισάγεται στο αστικό τοπίο ως τέχνη δημοσίου χώρου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE