Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Himarë
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το έργο ζωγράφισε ο Lear Edward, Άγγλος ζωγράφος και συγγραφέας (1812-1888) με θέμα το φυσικό περιβάλλον της περιοχής της Χειμάρρας. Η πόλη Χειμάρρα είναι χτισμένη στη Νότια Αλβανία, κατά μήκος της Αλβανικής Ριβιέρας, νοτιοδυτικά βρέχεται από το Ιόνιο Πέλαγος και ανήκει στο Νομό του Αυλώνα. Επίσης η περιοχή της Χειμάρρας έχει γραφικά χωριά που φιλοξενούνται στις πλαγιές των Κεραύνιων Ορών. Η περιοχή και η πόλη της Χειμάρρας κατοικείται κυρίως από Ελληνική μειονότητα και οι κάτοικοι είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και δίγλωσσοι, αφού μιλούν Ελληνικά και Αλβανικά. Η περιοχή κατοικούνταν στην αρχαιότητα από ένα αρχαίο ελληνικό φύλο της Ηπείρου, τους Χάονες. Έγινε στόχος διάφορων κατακτητών. Αντιστάθηκε στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Στον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο, μετά τη νίκη της 3ης Μεραρχίας Πεζικού του Ελληνικού Στρατού, η πόλη ενώθηκε με την Ελλάδα, μέχρι τη Γερμανική εισβολή του 1941. Σήμερα το φυσικό περιβάλλον της περιοχής και οι παραλίες της περιοχής της Χειμάρρας, δημιουργούν μεγάλες προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο/η εκπαιδευτικός τους εμφανίζει το έργο του Edward, το οποίο παρουσιάζει την περιοχή της Χειμάρρας και τις ομορφιές της, όπως τις απολαμβάνει και η ζωγραφισμένη ανθρώπινη φιγούρα του έργου. Με τη βοήθεια της ενδυμασίας του εικονιζόμενου ανθρώπου, γίνεται η προσέγγιση της χρονικής περιόδου δημιουργίας του έργου, που είναι το 1851 μ.Χ. Με τη βοήθεια του Google Earth Google map, οι μαθητές/ριες επισκέπτονται εικονικά την περιοχή της Χειμάρρας και την εντοπίζουν στο χάρτη. Στο μάθημα της Γεωγραφίας οι μαθητές/ριες μαθαίνουν για τους σημερινούς κατοίκους της Χειμάρρας, που αποτελούν Ελληνική μειονότητα στην Αλβανία, είναι δίγλωσσοι και χριστιανοί ορθόδοξοι. Επίσης, μαθαίνουν για τις συνθήκες ζωής τους, τα επαγγέλματα και την εξέλιξη της περιοχής τους. Εάν υπάρχει στην κοινότητα της τάξης μαθητής/ρια από την περιοχή, του ζητάμε να φέρει πληροφορίες, συνταγές μαγειρικής και έθιμα της περιοχής. Η σύνδεση των κατοίκων της περιοχής με τους Έλληνες, μπορεί να γίνει εμφανής με αφιερώματα που έχουν γίνει σε εκπομπές της ελληνικής τηλεόρασης και οι οποίες μπορούν να αναζητηθούν στο youtube. Στο μάθημα της Πολιτικής και Κοινωνικής Αγωγής γίνεται αναφορά στη μετανάστευση. Οι μαθητές/ριες χωρίζονται σε ομάδες και συζητούν για τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά της περιοχής της Χειμάρρας, που ισορροπούν ανάμεσα στο ελληνικό και το αλβανικό στοιχείο. Εστιάζουν στο γεγονός ότι συχνά στην Αλβανία θεωρούνται Έλληνες και στην Ελλάδα Αλβανοί και στις συνέπειες που μπορεί να έχει αυτό και στις δυσκολίες που τους δημιουργεί. Στο μάθημα τέλος της Ιστορίας γίνεται από τον/την εκπαιδευτικό ιστορική αναδρομή και αναφορά στους κατακτητές της περιοχής. Γίνεται επισήμανση της προέλευσης των κατοίκων της περιοχής από ένα αρχαίο ελληνικό φύλο της Ηπείρου, τους Χάονες. Επίσης γίνεται εστιασμός στους κοινούς κατακτητές της περιοχής της Χειμάρρας και των Ελληνικών περιοχών, περνώντας από τη ρωμαϊκή κατάκτηση στο Βυζάντιο. Μνημειώδης υπήρξε η αντίστασή των κατοίκων της εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Οι κάτοικοι της Χειμάρρας στήριξαν την Ελληνική Επανάσταση (1821). Δεν πρέπει να παραλειφθεί το ιστορικό γεγονός που έγινε στον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο, τη νίκη της 3ης Μεραρχίας Πεζικού του Ελληνικού Στρατού στη Χειμάρρα. Τότε η πόλη ενώθηκε με την Ελλάδα, μέχρι τη Γερμανική εισβολή του 1941. Επίσης γίνεται αναφορά στη δημογραφία της περιοχής και στις μετακινήσεις του πληθυσμού της, από και προς την Ελλάδα. Σήμερα οι κάτοικοι είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και δίγλωσσοι, αφού μιλούν Ελληνικά και Αλβανικά. Το φυσικό περιβάλλον της περιοχής και οι παραλίες της περιοχής της Χειμάρρας, δημιουργούν μεγάλες προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης. Μια ομάδα μπορεί να δημιουργήσει στο power point μια παρουσίαση με φωτογραφίες και πληροφορίες για την περιοχή.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3742
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology
> Man-made environment Man-made environmentMan-made environment
> Development DevelopmentDevelopment
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Multimedia MultimediaMultimedia > Video VideoVideo
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Demography and population movements Demography and population movementsDemography and population movements
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Multimedia MultimediaMultimedia > Video VideoVideo
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Demography and population movements Demography and population movementsDemography and population movements
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
constructivist > design-based learning
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator