The education reform
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Σημαντική συμβολή στην επικράτηση της δημοτικής γλώσσας και της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είχε το λογοτεχνικό περιοδικό «Νουμάς», το οποίο κυριαρχούσε στα λογοτεχνικά δρώμενα στις αρχές του 20ού αιώνα (μέχρι το 1931). Στην παρούσα εικόνα εμφανίζεται η 51η σελίδα του 668ου τεύχους (17ου τόμου) του Νουμά, με ένα δίστηλο κείμενο του διευθυντή του Π. Δ. Ταγκόπουλου. Στο άρθρο αυτό, της 25ης Ιανουαρίου 1920, με τίτλο «Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση», ο Ταγκόπουλος προσπαθεί να άρει κάποιες παρεξηγήσεις και να αποκαταστήσει τις σχέσεις του περιοδικού με τον Δ. Γληνό. Το κείμενο μπορεί να αναζητηθεί στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πατρών: http://kosmopolis.lis.upatras.gr/index.php/noumas/article/view/88007/86881

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφορμή το παραπάνω κείμενο μπορεί να διερευνηθεί η ιστορία του γλωσσικού ζητήματος και της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης στην Ελλάδα. Ακόμη, τα διάφορα στρατόπεδα των δημοτικιστών του Νουµά, οι έριδες μεταξύ «μαλλιαρών» και καθαρευουσιάνων αλλά και η τελική επικράτηση της Δημοτικής το 1976, με τον νόμο 309/30.04.1976, αποτελούν σημαντικά διδακτικά κεφάλαια. Επίσης, μια συγχρονική γλωσσική θεώρηση θα μπορούσε να περιλάβει τις σημερινές πιθανές προκλήσεις και «κινδύνους» που αντιμετωπίζει η ελληνική γλώσσα (λεξιπενία, greeklish, κατάργηση ιστορικής ορθογραφίας, απλοποιημένη γραφή λέξεων κ.λπ.)


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Δ.Π.Τ.
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE