Γεωργιος Βαρλαμος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι φωτογραφία που απεικονίζει τον Γεώργιο Βαρλάμο, ο οποίος αφιερώθηκε στη ζωγραφική, μα κυρίως στη χαρακτική και ήταν από τους λίγους Ελληνες καλλιτέχνες, ο οποίος διακρίθηκε σε όλες τις μορφές της, με ιδιαίτερη προτίμηση στην ξυλογραφία. Σπούδασε στην ΑΣΚΤ ζωγραφική με δάσκαλους τους Ο. Αργυρό και Κ. Παρθένη, και χαρακτική (1942-1947) με δάσκαλο το Γ.Κεφαλληνό. Συνέχισε, με τη βοήθεια υποτροφίας, τις σπουδές του στο Παρίσι, στην Ecole dew Beaux-Arts ζωγραφική κοντά στους R. Cami, J.-E. Bersier και H. G. Adam (1951-1952) και στο College Technique Estienne χαρακτική, με δάσκαλους τους G. L. Prost και R. Cottet (1958-1961), όπου και ειδικεύτηκε στην τέχνη του βιβλίου και ιδιαίτερα στη χάραξη γραμματοσήμων. Με την επιστροφή του στην Ελλάδα συνεργάστηκε με το Γ. Κεφαλληνό στην έκδοση "Δέκα Λευκαί Λήκυθοι" του Μουσείου Αθηνών (1953-1956), επιμελήθηκε και εικονογράφησε πάνω από 200 βιβλία. Επίσης, έχει φιλοτεχνήσει δεκάδες αφίσες κοινωνικού περιεχομένου. Έλαβε μέρος και βραβεύθηκε σε διεθνείς εκθέσεις (Μόσχα, Βελιγράδι, Λειψία, Παρίσι, Λουγκάνο κ.α.), ενώ για το σύνολο της καλλιτεχνικής του προσφοράς τιμήθηκε από την Ακαδημία Αθηνών, το 1995.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εποπτικό υλικό στο πλαίσιο γνωριμίας των μαθητών με τους σύγχρονους έλληνες ζωγράφους. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν στο διαδίκτυο, δουλεύοντας ομαδικά, περισσότερες πληροφορίες για τον εικονιζόμενο καλλιτέχνη, τα έργα του, και την γενικότερη προσφορά του στην τέχνη. Στην ολομέλεια μετά την παρουσίαση των εργασιών των ομάδων, να γίνει συζήτηση με επίκεντρο τις τεχνοτροπικές του επιλογές, το προσωπικό του εικαστικό ιδίωμα, τη θεματολογία, τα κύρια χαρακτηριστικά που παρατηρούνται στα έργα του. Ο εκπαιδευτικός να βοηθήσει τους μαθητές να εντοπίσουν το καθαρό σχέδιο και τη λιτότητα των συνθέσεων, που αναδεικνύουν την ομορφιά της φύσης και των ανθρώπων, στην πιο διαχρονική τους διάσταση, παρατηρώντας έργα του. Επίσης, θα μπορούσε να αναφερθεί ότι ο Βαρλάμος θεωρούσε ότι η τέχνη μπορεί να λειτουργήσει ως βήμα για την επιμόρφωση του λαού και σε όλη του τη ζωή είχε πολιτική δράση και ότι αφιέρωσε όλη τη ζωή και την τέχνη του στον αγώνα για να γίνει ο κόσμος καλύτερος.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 12
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΝΑ ΛΑΓΟΥΡΗ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE