Part of the west pediment of the Parthenon, based upon Jacques Carrey's drawing: The battle of Athena with Poseidon.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο Ζακ Καρύ (Jacques Carrey, 1649 - 1726) ήταν Γάλλος ζωγράφος και σκιτσογράφος. Συνόδευσε τον Γάλλο πρεσβευτή στην Υψηλή Πύλη και το 1674 έφτιαξε προσεκτικὰ σχέδια με κόκκινη κιμωλία όλων των γλυπτών του Παρθενώνα. Τα έργα του φυλάσσονται στο Μουσείο του Λούβρου, ενώ κάποια, όπως το συγκεκριμένο Μαθησιακό Αντικείμενο, εμπεριέχονται στο βιβλίο των Stuart, J. & Revett, N. "The Antiquities of Athens measured and delineated by James Stuart F.R.S. and F.S.A. and Nicholas Revett painters and architects", vol. IV (Ed. Josiah Wood and Joseph Taylor), London, Thomas Bentham, 1816. Τα σχέδια του Καρύ είναι πολύτιμα, καθώς λίγα χρόνια αργότερα, το 1687, ο Παρθενώνας καταστράφηκε από την έκρηξη του Μοροζίνι. Στο δυτικό αέτωμα απεικονίζεται η φιλονικία της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την ονοματοδοσία και την κηδεμονία της πόλης της Αθήνας. Στο κέντρο παριστάνονται οι δύο θεοί περιτριγυρισμένοι και από άλλους θεούς, μυθικούς βασιλείς και ήρωες της Αττικής. Στη συγκεκριμένη εικόνα, που αντιστοιχεί στο μισό αέτωμα, βλέπουμε την Ίριδα (θεά, αγγελιοφόρο των θεών), την Αμφιτρίτη (γυναίκα του Ποσειδώνα), την Ωρείθυια (κόρη του μυθικού βασιλιά Ερεχθέα), κάποιες γυναικείες μορφές και τον Ιλισσό (ποταμό) με την Καλλιρόη (προσωποποίηση της πηγής). Τα περισσότερα από τα γλυπτά βρίσκονται στο Βρετανικό μουσείο, αποτέλεσμα της αρπαγής τους από τον Έλγιν στις αρχές του 19ου αι. (Ελγίνεια μάρμαρα).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο σχέδιο του Jacques Carrey μπορεί να αξιοποιηθεί ως ιστορική πηγή σε διάφορες φάσεις εξέτασης της ελληνικής ιστορίας: στη μυθολογία, όπου τα παιδιά μπορούν να μάθουν τον μύθο για τη διαμάχη ανάμεσα στην Αθηνά και τον Ποσειδώνα, αλλά και να εντοπίσουν τον ανθρωπομορφισμό του δωδεκάθεου, καθώς και τις προσωποιήσεις φυσικών στοιχείων (εδώ ποταμών και πηγών). Στην αρχαία Ιστορία, καθώς θα εξετάζουν την εποχή του Περικλή, την περίοδο της Τουρκοκρατίας, κατά την οποία οι αρχαιότητες ήταν απόλυτα εγκαταλειμμένες και, τέλος τη σύγχρονη περίοδο κατά την οποία η ελληνική πολιτεία διεκδικεί την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα. Θα μπορούσε να προγραμματιστεί επίσκεψη (πραγματική ή εικονική) στον Παρθενώνα και στο Μουσείο της Ακρόπολης, για να δουν από κοντά τα παιδιά τον γλυπτό διάκοσμο ή να παίξουν με τις διατιθέμενες στην ιστοσελίδα του Μουσείου ψηφιακές εφαρμογές. Σε μεγάλες τάξεις μπορεί να ανατεθεί σε μαθητικές ομάδες να βρουν στοιχεία για την αρπαγή των γλυπτών και, αφού μελετήσουν τη σχετική επιχειρηματολογία να οργανώσουν μια αντιπαράθεση απόψεων (debate). Μπορούν επίσης με τα σώματά τους να σχηματίσουν την παράσταση του δυτικού αετώματος ή/και να υποδυθούν τους αντίστοιχους ρόλους. Επιπλέον, η προσωποποίηση και θεοποίηση στοιχείων της φύσης μπορεί να οδηγήσει σε συζήτηση για τον σεβασμό στο περιβάλλον.


LEARNER CHARACTERISTICS
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Προβολή της εικόνας ή αναπαραγωγή σε φωτοτυπικό μηχάνημα
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3818
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Twelve Olympians Twelve OlympiansTwelve Olympians
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Sculpture SculptureSculpture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Religious Education Religious EducationReligious Education > Non-Christian Religions Non-Christian ReligionsNon-Christian Religions > Ancient Greek Religion Ancient Greek ReligionAncient Greek Religion
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE