The ninth and tenth stones of the north frieze of the Parthenon: Cavalry
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο είναι σχέδιο του Γάλλου ζωγράφου Jacques Carrey (1649 - 1726), ο οποίος συνόδευσε τον Γάλλο πρεσβευτή στην Υψηλή Πύλη και το 1674 έφτιαξε προσεκτικὰ σχέδια με κόκκινη κιμωλία όλων των γλυπτών του Παρθενώνα. Τα έργα του φυλάσσονται στο Μουσείο του Λούβρου, ενώ κάποια, όπως το συγκεκριμένο Μαθησιακό Αντικείμενο, εμπεριέχονται στο βιβλίο των Stuart, J. & Revett, N. "The Antiquities of Athens measured and delineated by James Stuart F.R.S. and F.S.A. and Nicholas Revett painters and architects", vol. IV (Ed. Josiah Wood and Joseph Taylor), London, Thomas Bentham, 1816. Τα σχέδια του Καρύ είναι πολύτιμα, καθώς λίγα χρόνια αργότερα, το 1687, ο Παρθενώνας καταστράφηκε από την έκρηξη του Μοροζίνι. Η ζωφόρος του Παρθενώνα, έργο του Φειδία, έχει ως θέμα τη μεγαλύτερη γιορτή της πόλης, τα Μεγάλα Παναθήναια, τη γιορτή προς τιμήν της θεάς Αθηνάς και εξιστορεί το αποκορύφωμά της, τη μεγάλη πομπή που γινόταν την τελευταία μέρα σε συνολική έκταση 160 μέτρων. Από το σύνολο της ζωφόρου, σήμερα σώζονται 50 μέτρα στο Μουσείο της Ακρόπολης, 80 μέτρα στο Βρετανικό Μουσείο, ένας λίθος στο Μουσείο του Λούβρου, ενώ άλλα τμήματα είναι διασκορπισμένα σε μουσεία στο Παλέρμο, στο Βατικανό, στο Würzburg, στη Βιέννη, στο Μόναχο και στην Κοπεγχάγη. H ζωφόρος αποτελούνταν από 115 λίθους. Στην πομπή εικονίζονταν περίπου 378 ανθρώπινες και θεϊκές μορφές, καθώς και περισσότερα από 200 ζώα, κυρίως άλογα. Oμάδες ιππέων και αρμάτων καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της ζωφόρου. Η βόρεια ζωφόρος φαίνεται πιο καλοδουλεμένη με δράση που ξεκινά ήρεμη και καταλήγει σε καλπασμό. Στη συνεχή ροή των ιππέων αποφεύγεται η μονοτονία χάρη στην ποικιλία των στολών, των στάσεων και των χειρονομιών, καθώς και την κατά διαστήματα απεικόνιση του ιππέα που στρέφει πίσω το κεφάλι του. Για τις αποδόσεις θραυσμάτων η συμβολή των σχεδίων του Carrey υπήρξε σημαντικότατη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί κατά την κρίση του/της εκπαιδευτικού σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα (Ιστορία, Θρησκευτικά, Εικαστικά, Πολιτιστικό πρόγραμμα). Μπορεί να προβληθεί στην τάξη και να συζητηθούν τα συναισθήματα που προκαλεί. Να ανακοινώσουν τα παιδιά τι φαντάζονται πως κάνουν οι ιππείς ή πού πηγαίνουν. Να τους ζητηθεί να βρουν πληροφορίες για θρησκευτικές τελετές των αρχαίων Ελλήνων και να βρουν ομοιότητες και διαφορές με τις σημερινές. Πότε σχηματίζουμε πομπές σήμερα; (περιφορά, λιτανεία) Η εικόνα αποτελεί μια εξαίρετη αφορμή για να συζητηθεί το θέμα των Ελγινείων. Γίνεται διερεύνηση των γνώσεων των παιδιών και, αφού δοθούν άρθρα από εφημερίδες ή το διαδίκτυο, μπορούν να οργανωθούν αγώνες επιχειρηματολογίας ή να γραφεί σχετικό άρθρο που θα δημοσιευτεί είτε στην ιστοσελίδα του σχολείου είτε στον τύπο. Ως επέκταση μπορούν να αναζητηθούν και άλλες εικόνες του Παρθενώνα και να διοργανωθεί σχετική εκδήλωση του σχολείου, όπου μπορεί να προσκληθούν γονείς και μέλη της τοπικής κοινωνίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Προβολή στο σύνολο των μαθητών και μαθητριών είτε αναπαραγωγή φωτοαντιγράφων
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3819
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Twelve Olympians Twelve OlympiansTwelve Olympians
Religious Education Religious EducationReligious Education > Non-Christian Religions Non-Christian ReligionsNon-Christian Religions > Ancient Greek Religion Ancient Greek ReligionAncient Greek Religion
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Sculpture SculptureSculpture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE