Riders, Ksiazek Bogumil
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ζωγραφική σε καμβά με λάδι (130x160εκ) του Ksiazek Bogumil. Κεντρικό θέμα του έργου αποτελεί ένα άλογο με τον αναβάτη του τη στιγμή υπερπήδησης ενός εμποδίου. Το έργο διακρίνεται για τους ανεστραμμένους χρωματικούς του τόνους. Οι δυο φιγούρες αποδίδονται με λευκό χρώμα χωρίς λεπτομέρειες των χαρακτηριστικών τους, δημιουργώντας έτσι την εντύπωση ότι πρόκειται για μια φιγούρα. Φόντο αποτελεί το εμπόδιο και ο ορίζοντας, τα οποία αποδίδονται με διαβαθμίσεις του λευκού, της ώχρας και του μαύρου. Στο σύνολο τους οι χρωματικές επιλογές και η τεχνοτροπία που έχει επιλέξει ο καλλιτέχνης δημιουργούν την εντύπωση ότι δεν πρόκειται για ένα ζωγραφικό έργο αλλά για την προβολή του αρνητικού ενός ασπρόμαυρου φωτογραφικού φιλμ. Παράλληλα της ζωγραφικής επιφάνειας διακρίνουμε μια πρόταση- σχόλιο του δημιουργού η οποία αναφέρει: ‘ένας Πολωνός αναβάτης σε βαθύ άλμα’. Επιδιώκεται η κατανόηση και η ερμηνεία των διαφορετικών τρόπων έκφρασης καλλιτεχνών μέσα από την απόδοση του ίδιου θέματος.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί, στο μάθημα των Εικαστικών και της Ιστορίας της Τέχνης, για τη διερεύνηση των μορφικών παραλλαγών του θέματος μέσα από τη μελέτη του τρόπου έκφρασης καλλιτεχνών από διαφορετικές εποχές. Με αφετηρία το έργο “Ribers” προτείνεται να γίνει συγκριτική μελέτη έργων τέχνης με την ίδια θεματολογία όπως των έργων: <Jockey του Αρτεμισίου>(150 π.Χ), <το πορτραίτο του μικρού Πρίγκιπα Καρόλου> του D.Velázquez (1634), <Άλογο που καλπάζει> του E.Muybridge (1872) και Εγκατάσταση με άλογα του Γ.Κουνέλλη (1969) ώστε μέσα από την ανάλυση να προσδιοριστεί η ποικιλία των τρόπων εικαστικής έκφρασης και να προσεγγιστούν καλλιτεχνικοί όροι και καλλιτεχνικά ρεύματα. Διερευνώντας την ιστορία, τις ιδέες, τα συναισθήματα και τα μηνύματα σε κάθε έργο προτείνεται η δημιουργία ατομικών ή ομαδικών έργων με το ίδιο θέμα σε διαφορετικές εκδοχές.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Ksiazek Bogumil
editor: Ανδρέας Κωστόπουλος
validator: Σωτηρία Λαζάρου
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
scientific metadata coordinator: Σωτηρία Λαζάρου
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE