The Greek folk songs, book review by T.Tosi
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το κείμενο, αναδημοσίευση στο περιοδικό «Ο Νουμάς» από το Ιταλικό επιστημονικό περιοδικό «Atene e Roma» χρόνος VIII αριθ.78, είναι μια βιβλιοκριτική του έργου «Ελληνικά δημοτικά τραγούδια μεταφρασμένα και σχολιασμένα από τον Νικόλαο Τομμαζέο με πολλές προσθήκες και με εισαγωγή του P. E. Pavolini•Sandron 1905» από τον T.Tosi. Στο κείμενο ο Τ.Tosi επισημαίνει ως κεντρικό επιδιωκόμενο στόχο του έργου την γνωριμία με την ιδιοσυγκρασία του νεώτερου ελληνικού λαού, όπως σκιαγραφείται και αναδεικνύεται από τον λαϊκό λόγο αγνώστων ποιητών. Ιδιαίτερα υπογραμμίζει πως η ανάγνωση των κλέφτικων–ιστορικών τραγουδιών και των πολεμικών τραγουδιών γνωστοποιεί τις πιο σημαντικές στιγμές της νεώτερης ελληνικής ιστορίας ενώ η μελέτη των οικογενειακών τραγουδιών, των τραγουδιών της αγάπης, του έρωτα, του χωρισμού, του Χάρου και των Μοιρολογιών, φανερώνει όλη τη ζωή του ελληνικού λαού, όπως την ξαναζούμε μέσα από τις πολλές και διάφορες εκφάνσεις της. Το κείμενο καταλήγει με την επισήμανση πως στο έργο ο Pavolini δεν συμπεριέλαβε μόνο τραγούδια μεταφρασμένα από τον Τομμαζέο, αλλά πρόσθεσε και τραγούδια από άλλες συλλογές και ανέκδοτα τραγούδια ενώ υπογραμμίζει, ως εξαιρετικά θετικό το γεγονός, πως ο Pavolini κράτησε τις σημειώσεις του Τομμαζέο, καθώς αποδίδουν, όπως σημειώνει, «με παρατηρητικό θαυμαστό βάθος» τη σημασία του ελληνικού δημοτικού τραγουδιού.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το κείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στη Νεοελληνική Λογοτεχνία. Ειδικότερα μπορεί να αποτελέσει την αφόρμηση σε ένα εισαγωγικό μάθημα για την ποίηση των δημοτικών τραγουδιών. Η ανάγνωση του κειμένου, μέσω δραστηριοτήτων συνεργατικής μάθησης, δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές α) να κατανοήσουν πως το δημοτικό τραγούδι εκφράζει την ψυχή και τους πόθους του λαού και κατέχει εξαιρετικά σημαντική θέση στην ιστορία της λογοτεχνίας μας, β) να αντιληφτούν πως τα δημοτικά τραγούδια φανερώνουν τη συνέχεια και την ενότητα του ελληνικού πολιτισμού, αρχαίου και νεότερου και γ) να αναζητήσουν τη συγκεκριμένη συλλογή δημοτικών τραγουδιών, προκειμένου μέσα από την ανάγνωσή τους να εμβαθύνουν στη σημασία τους, καθώς αποδίδεται «με παρατηρητικό θαυμαστό βάθος».Το γεγονός δε πως το κείμενο αναδημοσιεύεται στο περιοδικό «Ο Νουμάς» (1του Γενάρη 1906)δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να το αξιοποιήσει, εντάσσοντάς το, σε ένα διδακτικό σενάριο για το γλωσσικό ζήτημα και ειδικότερα στο σημείο, όπου θα αναφερθεί στον αγώνα των λογοτεχνικών περιοδικών για την επικράτηση της δηµοτικής και την εκπαιδευτική µεταρρύθµιση. Μπορεί ακόμη να αξιοποιηθεί διδακτικά στη Νεοελληνική Γλώσσα, στην ενότητα Παρουσίαση- Κριτική. Το κείμενο του T. Tosi, εντασσόμενο σε φύλλο εργασίας με δραστηριότητες συνεργατικής μάθησης, μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές στην κατανόηση του όρου βιβλιοκριτική δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αντιληφτούν πως κριτική σημαίνει αξιολόγηση και δη καλλιτεχνική αξιολόγηση, καθώς η ανάγνωση του προκαλεί την αισθητική συγκίνηση, ενώ παράλληλα επιχειρείται μια ερμηνευτική προσέγγιση του έργου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Folk song Folk songFolk song
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Culture - Art - Language Culture - Art - LanguageCulture - Art - Language
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Presentation - Review Presentation - ReviewPresentation - Review
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: T. Tosi
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΩΤΣΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE