Φωτογραφια της Μαριας Καλλας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφικό ασπρόμαυρο πορτραίτο ¾ της κορυφαίας υψιφώνου και ντίβας της όπερας του 20ου αιώνα Μαρίας Κάλλας. Το φωτογραφικό πορτραίτο απεικονίζει το πρόσωπο και το σώμα μέχρι την περιοχή των γονάτων. Φορά μακρύ σκούρο ένδυμα και η φωτογραφία είναι από την παράσταση «Νόρμα» η οποία έλαβε χώρα στην Επίδαυρο το 1960. Εντυπωσιακό χτένισμα με περιστρεφόμενη πλεξούδα του μισού όγκου των μαλλιών της δεμένη επάνω στο κεφάλι της, ενώ τα υπόλοιπα μαλλιά της αφήνονται ελεύθερα και χύνονται στην πλάτη της. Το φόρεμα αμάνικο, αέρινο, μακρύ, με κορδέλες σαν πλεξούδες, δεμένες στο μπούστο, μοιάζει με αρχαιοελληνικό χιτώνα με πλούσιες πτυχώσεις και σπαθί στερεωμένο στη ζώνη του φορέματος. Στον αριστερό ώμο μια εντυπωσιακή πόρπη συγκρατεί το μακρύ ιμάτιο που σκεπάζει την πλάτη της εικονιζόμενης. Το πορτραίτο κυριαρχεί απόλυτα μέσα στο κάδρο, ενώ είναι τοποθετημένο μπροστά από σκοτεινό και αδιάφορο φόντο ώστε το βλέμμα και ο νους του θεατή υποχρεωτικά να επικεντρωθούν στη λυρική ερμηνεύτρια.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια της άμεσης διδασκαλίας ή της διερευνητικής μάθησης στη διδασκαλία των μαθημάτων της Αισθητικής Αγωγής (μουσική, εικαστικά). Οι μαθητές αναγνωρίζουν και εξοικειώνονται με τη μορφή της Μαρίας Κάλλας η οποία υπήρξε μια προσωπικότητα που σημάδεψε στον τομέα της τον 20ό αιώνα. Τους δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουν και να απολαύσουν νέα μουσικά είδη, όπως αυτό της όπερας και να γνωρίσουν την κορυφαία σοπράνο και το απόλυτο είδωλο του λυρικού πενταγράμμου Μαρία Κάλλας, τη μεγάλη κυρία που έμελλε να γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά της στην ιστορία της όπερας. Επίσης ασκούνται στην παρατήρηση της εικόνας, εξοικειώνονται με τα πολυτροπικά κείμενα, μελετούν την απόδοση της μορφής στις εικαστικές τέχνες. Ειδικότερα στα εικαστικά οι μαθητές μπορούν να εξοικειωθούν με τις κλασικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες οι οποίες δείχνουν έναν άλλο τρόπο να φανταζόμαστε και να ψηλαφούμε το παρελθόν. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης. Εναλλακτικά, μπορεί να κάνει επίδειξη με στόχο να παρουσιάσει τις βασικές έννοιες και να προκαλέσει συζήτηση στην τάξη. Στη συνέχεια, μπορεί να αναθέσει στους μαθητές συνεργατικές εργασίες που απαιτούν την αναζήτηση πρόσθετου υλικού και πληροφοριών από πηγές στο Διαδίκτυο, προκειμένου οι μαθητές να μπορούν να αξιολογήσουν τις γνώσεις που αποκτούν και τα συμπεράσματα που εξάγουν κατά την παρατήρηση προσωπογραφιών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Music Education Music EducationMusic Education > Popular music / ethnic genres Popular music / ethnic genresPopular music / ethnic genres
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΟΥΜΠΑΡΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE