Δηλωση των Επιστημονων και Φιλελληνων της Γαλλιας για την προσωρινη απολυση του Παλαμα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για δήλωση διαμαρτυρίας των Επιστημόνων και Φιλελλήνων της Γαλλίας για την προσωρινή απόλυση του Κ. Παλαμά από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Βρίσκεται δημοσιευμένη στην πολιτική, κοινωνική και φιλολογική εφημερίδα «Νουμάς», στο τεύχος 437 του 9ου τόμου, με αναγραφόμενη ημερομηνία δημοσίευσης, 22 Μαΐου 1911. Ειδικότερα, ο Κ. Παλαμάς στις 15 Οκτωβρίου 1897, διορίστηκε γραμματέας του πανεπιστημίου της Αθήνας, από τον τότε υπουργό Παιδείας Ανδρέα Παναγιωτόπουλο και το 1911 ονομάστηκε γενικός γραμματέας και ανέλαβε τη διοικητική ευθύνη του Ιδρύματος. Το 1923, προήχθη ομόφωνα από τη Σύγκλητο, στον βαθμό του Υπουργικού Διευθυντού Πρώτης Τάξεως. Στις 8 Απριλίου 1911 τιμωρήθηκε με μηνιαία παύση από την εκτέλεση των καθηκόντων του επειδή υπεραμύνθηκε της Δημοτικής γλώσσας. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι ενώ στο λογοτεχνικό (και αργότερα και στο κριτικό) έργο χρησιμοποιούσε τη δημοτική, ως Γραμματέας του Πανεπιστημίου ήταν υποχρεωμένος να συντάσσει τα επίσημα έγγραφα σε αυστηρή καθαρεύουσα. Το Μάρτιο του 1928 αποχώρησε οριστικά ύστερα από αίτηση του, από την πανεπιστημιακή υπηρεσία με πολλές τιμητικές διακρίσεις.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αξιοποίηση συνίσταται για μια παρουσίαση από τους μαθητές, του θαυμαστού έργου του Κ. Παλαμά. Αφού διερευνήσουν από πηγές άρθρα, κείμενα και ποιήματα, μπορούν να εστιάσουν στη δημοτική γλώσσα, της οποίας υπήρξε υπέρμαχος για την καθιέρωσή της. Επιπρόσθετα, μπορούν να αξιοποιήσουν μια επιστολή – δήλωση διαμαρτυρίας, προς τον Κ. Δήμαρχο της πόλη τους, για κάποιο τοπικό πρόβλημα που τους απασχολεί, ή προς τον Διευθυντή του σχολείου, για κάποιο θέμα που έχουν παρατηρήσει ότι συμβαίνει στο σχολείο τους (εκφοβισμός μαθητή, μαθητική εκδήλωση κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης κ. ά), επιχειρηματολογώντας και υποστηρίζοντας τις θέσεις τους. Μπορούν να στείλουν την επιστολή τους με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (mail) και έτσι να αξιοποιήσουν και τις Νέες Τεχνολογίες. Ο/η εκπαιδευτικός χωρίζει τους μαθητές σε ομάδες και καθοδηγεί την εργασία τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
0:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3869
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Letters LettersLetters
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: [Ανωνύμως]
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΝΗ ΚΙΟΥΣΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE