Η ελευθερη σκεψη για το Ευαγγελιο. Διακηρυξη δημοπρασιας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στην εφημερίδα «Νουμάς», στο δημοσιευμένο αριθμό φύλλου 27, του 1ου τόμου, της σελ. 4, του έτους 1903, βρίσκονται τρία άρθρα. Το πρώτο αφορά τη μετάφραση του Ευαγγελίου. Ως «Ευαγγελικά», ή Ευαγγελιακά, έχουν καταγραφεί τα αιματηρά επεισόδια που έλαβαν χώρα στην Αθήνα στις 8 Νοεμβρίου του 1901 με αφορμή τη δημοσίευση από την εφημερίδα Ακρόπολις των Ευαγγελίων μεταφρασμένων, (στην πραγματικότητα μεταγλωττισμένων) —ή αλλιώς, παραφρασμένων— , κατά την τρέχουσα τότε άποψη, στη δημοτική γλώσσα από τον Αλέξανδρο Πάλλη στις 9 Σεπτεμβρίου 1901. Παραδόξως εκείνοι που αντέδρασαν σε αυτό το έργο ήταν οι φοιτητές της Αθήνας, αλλά και καθηγητές. Η αντίδραση αυτή είναι κατανοητή, διότι εκείνη την εποχή επικρατούσε ένας άκρατος εθνικισμός, πράγμα που σήμαινε ότι η βάση του κατεστημένου και η ουσία του ελληνικού έθνους ήταν η αρχαιολατρία. Έκφραση αυτής της κατάστασης αποτελούσε η αρχαΐζουσα «καθαρεύουσα» γλώσσα. Το δεύτερο άρθρο αναφέρεται στην ελεύθερη σκέψη που επικρατούσε στα κείμενα του «Νουμά», μέσα από την αρθρογραφία των υποστηρικτών του. Τέλος το τρίτο, αναφέρεται σε έναν μειοδοτικό διαγωνισμό, για την κατασκευή δημοσίων έργων στην Αθήνα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Προτείνεται η αξιοποίηση μιας παρουσίασης από τους μαθητές, για την καταγραφή των Ευαγγελικών γεγονότων, όπως αυτά διαδραματίστηκαν και εξελίχθηκαν την τότε εποχή. Συγκριτικά μπορούν να αναφερθούν ανάλογες αντιδράσεις φοιτητών σε Πανελλαδικό επίπεδο και τα αποτελέσματα που αυτές απέφεραν. Οι μαθητές θα διερευνήσουν ιστορικά γεγονότα από πηγές, θα συγκρίνουν και θα κρίνουν, επιχειρηματολογώντας για τη γνώμη τους και υποστηρίζοντας την ελεύθερη και δημιουργική σκέψη. Τέλος, μπορούν να συγγράψουν μια μειοδοτική επιστολή, προς οργανισμούς και εταιρίες, ζητώντας προσφορές και σχολικό υλικό για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης, για αθλητικό ή τεχνολογικό εξοπλισμό, κ.ά. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (αποστολή mail) και να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες. Ο/η εκπαιδευτικός κατανέμει τους ρόλους στις ομάδες εργασίας και καθοδηγεί τους μαθητές.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
0:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3873
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: [Ανωνύμως]
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΝΗ ΚΙΟΥΣΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE