Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Σχολιαστικο αρθρο για τη συγχρονη νεοελληνικη ποιηση
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Οχτασέλιδο σχολιαστικό άρθρο του Γιάννη Κασιμάτη στο Αλεξανδρινό φιλολογικό και λογοτεχνικό περιοδικό "Νέα ζωή". Το άρθρο του Κασιμάτη περιγράφει αναλυτικά τις τάσεις που επικρατούν στην νεοελληνική ποίηση στις αρχές του 20ου αιώνα και παρουσιάζει αναλυτικούς σχολιασμούς και κριτικές για τους σημαντικότερους νεοέλληνες ποιητές της εποχής αυτής. Η έκδοση του περιοδικού αποτέλεσε ορόσημο για την αλεξανδρινή λογοτεχνία και απαρχή για μια πολύ ενδιαφέρουσα για τη γενικότερη νεοελληνική γραμματεία περίοδο. Το άρθρο φιλοξενείται στη στήλη του περιοδικού με τίτλο "Σύντομα Σημειώματα" και επιχειρεί σύμφωνα με τις δηλώσεις του συγγραφέα του να μελετήσει τα κύρια και γενικά χαρακτηριστικά της νεοελληνικής ποίησης. Το άρθρο υπεραμύνεται και επιχειρηματολογεί υπέρ της ποιοτικής λογοτεχνικής παραγωγής στην ευρύτερη ελληνική επικράτεια και αποτελεί ένα αντίλογο στις μηδενιστικές απόψεις κάποιων ότι η Ελλάδα στερείται ποιοτικών λογοτεχνών. Ακολουθεί αναλυτική παρουσίαση όλων των σημαντικών ποιητών της εποχής, όπως του Παλαμά, Δροσίνη, Πολέμη, Μαρκορά, Γρυπάρη, Μαρτζώκη, Μαλακάση, Καβάφη, Νιρβάνα, Πάλλη, Παπαντωνίου, Μαβίλη, Χριστομάνο και Βλαχογιάννη περιγράφοντας τα δυνατά σημεία της γραφής τους, χωρίς να παραλείπει και την αιχμηρή κριτική όπου ο συγγραφέας θεωρεί σημαντικό να το κάνει. Ξεχωριστή θέση στο άρθρο κατέχουν οι ποιητές Κ. Παλαμάς τον οποίο θεωρεί αρχηγό της σχολής του Συμβολισμού και Κ. Καβάφης τον οποίο αποκαλεί μοναδικό φαινόμενο πρωτοτυπίας. Το άρθρο ολοκληρώνεται με την υπόσχεση σε προσεχές φυλλάδιο της "Ν. Ζωής" να ασχοληθεί με το έργο των ΝΕΩΝ ποιητών όπως του Σικελιανού, του Σεφεριάδη, του Μελά, του Καρβούνη και άλλων.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της άμεσης διδασκαλίας ή της διερευνητικής μάθησης στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και νεοελληνικής Λογοτεχνίας για να εξοικειωθούν ή να ανακαλύψουν οι μαθητές ζητήματα που αφορούν τη συγγραφή σχολιαστικού άρθρου, αλλά και θέματα σχετικά με την γραφή σε καθαρεύουσα γλώσσα, να εντοπίσουν διαφορές στη γραμματική της εποχής, να αναζητήσουν πληροφορίες για τους μεγαλύτερους ποιητές της εποχής και για την κριτική που τους ασκήθηκε, να διαβάσουν συγκεντρωτικά σε ένα κείμενο αναλυτικές περιγραφές του τρόπου γραφής αυτών των ποιητών. Οι μαθητές όλων των βαθμίδων μπορούν να ασχοληθούν με αυτά τα ζητήματα σε διαφορετικό επίπεδο εμβάθυνσης ανάλογα με τη βαθμίδα φοίτησης. Οι μαθητές μπορούν επίσης τόσο κατά την υλοποίηση των Project της ευέλικτης ζώνης, όσο και κατά την υλοποίηση των προγραμμάτων των Ερευνητικών εργασιών στο γυμνάσιο να αξιοποιήσουν το μαθησιακό αντικείμενο ως πηγή και να διερευνήσουν ιστορικά και ιδεολογικά τα επιχειρήματα του συγγραφέα, αλλά και το ρόλο που διαδραμάτισε το λογοτεχνικό περιοδικό εκείνη την εποχή στη διάδοση της λογοτεχνικής πληροφορίας. Παράλληλα το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει πηγή για τη συγκριτική μελέτη άρθρων επικαιρότητας εκείνης της εποχής σε σχέση με τη σύγχρονη εποχή σε θέματα σχετικά με το σκοπό που υπηρετούν, το κοινό στο οποίο απευθύνονται, τη θεματολογία και τη δομή του άρθρου, τη γλώσσα που επιλέγει ο συγγραφέας, το περιεχόμενο, το ύφος, τους τρόπους πειθούς που αξιοποιεί.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3891
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature
> Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types
> Poetry PoetryPoetry
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary techniques / methods Literary techniques / methodsLiterary techniques / methods
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Linguistic varieties Linguistic varietiesLinguistic varieties > Social linguistic varieties Social linguistic varietiesSocial linguistic varieties
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > New Athenian School / Generation of 1880 New Athenian School / Generation of 1880New Athenian School / Generation of 1880
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Writing - Orthography Writing - OrthographyWriting - Orthography
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary techniques / methods Literary techniques / methodsLiterary techniques / methods
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Linguistic varieties Linguistic varietiesLinguistic varieties > Social linguistic varieties Social linguistic varietiesSocial linguistic varieties
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > New Athenian School / Generation of 1880 New Athenian School / Generation of 1880New Athenian School / Generation of 1880
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Writing - Orthography Writing - OrthographyWriting - Orthography
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator:
Γιάννης Κασιμάτης
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΟΥΜΠΑΡΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator