Kleanthis Stamatis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο Σταμάτης Κλεάνθης (1802- 1860), που απεικονίζεται στη φωτογραφία, υπήρξε αρχιτέκτονας και πολεοδόμος, ονομαστός για τη σχεδιαστική σφραγίδα που άφησε σε πολλά κτίρια της πρωτεύουσας. Σπούδασε στη Γερμανία (αριστούχος), και επιστρέφοντας του ανατέθηκε από τον κυβερνήτη Καποδίστρια η σχεδίαση δημόσιων κτιρίων. Ο πύργος της Δουκίσσης Πλακεντίας στη Πεντέλη, το μέγαρο της Κοντέσσας Θεοτόκη, το Καστέλλον της Ροδοδάφνης, το Μουσείο της Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών είναι μερικά χαρακτηριστικά του δημιουργήματα, δείγματα ενός πρωτοεμφανιζόμενου νεοελληνικού μεσογειακού ρυθμού. Ο Κλεάνθης ανέπτυξε και επιχειρηματική δράση, ειδικά σε εξορύξεις μαρμάρων.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν στο Διαδίκτυο τις εικόνες των κτιρίων που δημιούργησε ο Κλεάνθης. Μπορούν δε, να τα επισκεφθούν και "εικονικά" μέσω του Google Earth (Street View). Παρεπόμενο θέμα εργασίας δύναται να αποτελέσουν οι ιδιαίτερες αρχιτεκτονικές επιλογές του Κλεάνθη, ως χαρακτηριστικά ενός αναδυόμενου τότε, νεοελληνικού σχεδιαστικού ρυθμού. Επίσης και η ιστορία των κτιρίων με το πέρασμα του χρόνου και η σημερινή τους κατάσταση είναι ένα ακόμη ενδεικτικό θέμα διδακτικής πραγμάτευσης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΛΕΞΙΟΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE