Parthenon. Αrte classica.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Σχέδιο του Παρθενώνα (1745) που προέρχεται από το έργο του Άγγλου ιεράρχη Richard Pococke. Το σχέδιο περιλαμβάνεται στην ψηφοποιημένη συλλογή Αικατερίνη Λασκαρίδη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος με τίτλο: «ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ » Χώροι - Μνημεία – Άνθρωποι 15ος-20ος αι. Ο Παρθενώνας θεωρείται το αριστούργημα της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής, είναι ναός δωρικού ρυθμού, με στοιχεία ιωνικού, αφιερωμένος στη θεά Αθηνά. Είναι φτιαγμένος από άσπρο μάρμαρο και χτίστηκε μεταξύ του 447 και του 438 π.Χ., στην περίοδο της εξουσίας του Περικλή. Ως ναός της αττικής αρχιτεκτονικής, που είναι ανθρωποκεντρική, έχει όλες τις αρετές του ανθρώπινου σώματος.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ιστορίας ως έναυσμα για να τεθούν και να συζητηθούν κριτικά ερωτήματα σχετικά με: το τι απεικονίζει το σχέδιο, το περιεχόμενο του όρου ‘κλασικός’ (ετυμολογία της λέξης), τον ρυθμό και τις αρχιτεκτονικές γραμμές του ναού (καμπυλότητα), τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, τη διάκριση αρχαϊκής και κλασικής τέχνης, τις κτηριακές διαφοροποιήσεις από την αρχική του μορφή, κ.ά. Συγκεκριμένα μπορεί να δοθεί στους μαθητές η εικόνα για συστηματική παρατήρηση συγκριτικά μ' άλλα σχέδια του μνημείου σε διαφορετικές εποχές έτσι ώστε οι μαθητές να επεξεργαστούν τις πηγές και να αντλήσουν πληροφορίες για τον ναό του Παρθενώνα στο πέρασμα των χρόνων αλλά και για τη χρήση του (αρχαίος ναός, χριστιανική εκκλησία, τζαμί, αρχαιολογικός χώρος). Μέσω αυτής της προσέγγισης και της δημιουργικής- κριτικής παρατήρησης του εικαστικού έργου τέχνης οι μαθητές ερμηνεύει συνολικά την εικόνα, κάνουν τη σύγκριση με άλλα αρχιτεκτονικά σχέδια και αναγνωρίζουν τις διαφορετικές μεθόδους προσέγγισης και αποτύπωσης ενός μνημείου στο πέρασμα των χρόνων. Παράλληλα, διαθεματικά και σε συσχετισμό με το μάθημα: α) της Νεοελληνικής Γλώσσας οι μαθητές να περιγράψουν το ναό και τα χαρακτηριστικά του, να γράψουν άρθρα για τον Παρθενώνα που ήταν πηγή έμπνευσης πολλών μεσαιωνικών περιηγητών, οι οποίοι προώθησαν τον ελληνικό πολιτισμό σε διεθνές επίπεδο, β) των Θρησκευτικών οι μαθητές να συζητήσουν για τη σχέση μεταξύ θρησκείας και αρχιτεκτονικής, να συγκρίνουν μια χριστιανική εκκλησία με το ναό του Παρθενώνα, να εντοπίσουν και να δικαιολογήσουν τις διαφορές γ) της Αισθητικής Αγωγής οι μαθητές μπορούν να εξασκηθούν στην ανάγνωση της εικόνας, να ασκηθούν στο αρχιτεκτονικό σχέδιο, να συγκρίνουν σχέδια αρχαίας Ελληνικής αρχιτεκτονικής διαφορετικών περιόδων και να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά τους, καθώς και να διαπιστώσουν τις μορφολογικές αλλαγές του κτιρίου μέσα στο χρόνο και δ) της Πληροφορικής για να γράψουν τις εργασίες τους στον υπολογιστή χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου, την προβολή παρουσίασης, την ιστορική ψηφιακή αφήγηση, λεζάντα κ.ά.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Other OtherOther
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > ICT Applications ICT ApplicationsICT Applications > ICT in daily life ICT in daily lifeICT in daily life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE