View of Izmir,1919
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Άποψη της Σμύρνης το 1919, με το φωτογραφικό φακό του BANSE Ewald, Γερμανού γεωγράφου. Η φωτογραφία περιλαμβάνεται στην ψηφοποιημένη συλλογή Αικατερίνη Λασκαρίδη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος με τίτλο: «ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ » Χώροι - Μνημεία - Άνθρωποι 15ος-20ος αι. Η Σμύρνη (τουρκικά: İzmir), είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Τουρκίας, μετά την Κωνσταντινούπολη και την Άγκυρα και ο σημαντικότερος εισαγωγικός και εξαγωγικός εμπορικός λιμένας της Τουρκίας, με πληθυσμό 3.210.465 κατοίκους, σύμφωνα με εκτίμηση του 2008. Βρίσκεται στον ανατολικό μυχό του ομώνυμου Κόλπου της Σμύρνης, 90χλμ. ανατολικά της Κρήνης (Τσεσμέ), έναντι της νήσου Χίου, στα κεντρικά τουρκικά παράλια του Αιγαίου πελάγους. Πρόκειται για μία από τις αρχαιότερες πόλεις και λιμένες της Μεσογείου, της αρχαίας Ιωνίας. Ιδρύθηκε περί το 3000 π.Χ. και επέζησε μέχρι σήμερα. Στη μακραίωνη ιστορία της έχει αλλάξει δύο θέσεις. Η πρώτη των προϊστορικών χρόνων που αναφέρει ο Στράβων ως "Παλαιά Σμύρνη" και η δεύτερη που έκτισε ο Μέγας Αλέξανδρος και οι επίγονοι αυτού κατά την ελληνιστική περίοδο. Κατοικήθηκε από ελληνικούς πληθυσμούς από την αρχαιότητα μέχρι και την Καταστροφή της Σμύρνης το 1922 και την ανταλλαγή πληθυσμών, που ακολούθησε με τη Συνθήκη της Λωζάνης. Mε τον όρο καταστροφή της Σμύρνης ή αλλιώς Μεγάλη Πυρκαγιά της Σμύρνης αναφέρονται τα γεγονότα της σφαγής του ελληνικού και αρμενικού πληθυσμού της Σμύρνης από τον κεμαλικό στρατό, καθώς και η πυρπόληση της πόλης, που συνέβησαν τον Σεπτέμβριο του 1922. Η καταστροφή αυτή άρχισε λίγες ημέρες μετά την αποχώρηση και του τελευταίου ελληνικού στρατιωτικού τμήματος από τη Μικρά Ασία και μετά την είσοδο του τουρκικού στρατού, του ιδίου του Μουσταφά Κεμάλ και των ατάκτων του στην πόλη

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας ως έναυσμα, για να τεθούν και να συζητηθούν κριτικά ερωτήματα σχετικά με: τη χρονολογία που αποτυπώθηκε η φωτογραφία (πριν τη Μικρασιατική καταστροφή), τον πολιτισμό και την πνευματική ζωή του τόπου πριν την καταστροφή, τη σύγκριση με φωτογραφίες μετά την καταστροφή, κ.ά. Συγκεκριμένα μπορεί να δοθεί στους μαθητές η εικόνα για συστηματική παρατήρηση συγκριτικά με άλλα εικαστικά έργα της ιστορικής περιόδου. Μέσω αυτής της προσέγγισης και της δημιουργικής- κριτικής παρατήρησης του εικαστικού έργου τέχνης ο μαθητής ερμηνεύει συνολικά την εικόνα. Κάνει τη σύγκριση έργων διαφορετικών εποχών και διαφορετικών φωτογράφων- περιηγητών ή καλλιτεχνών καθώς και συσχέτισή τους. Επιπλέον, αναγνωρίζει τους διαφορετικούς μεθόδους προσέγγισης και επεξεργασίας μιας εικόνας που απεικονίζει ένα τόπο, ο οποίος έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην Ιστορία της Ελλάδας και είναι πηγή έμπνευσης για πολλούς δημιουργούς. Παράλληλα, διαθεματικά και σε συσχετισμό με τα μαθήματα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και της Αισθητικής Αγωγής μπορούν να δοθούν στους μαθητές λογοτεχνικά κείμενα (διηγήματα, μυθιστορήματα, ρεμπέτικα τραγούδια), που αναφέρονται στη Σμύρνη πριν και μετά την καταστροφή της και να γίνει συσχέτιση των κειμένων με τα εικαστικά έργα, με στόχο την πολύπλευρη προσέγγισή τους. Έτσι οι μαθητές θα διακρίνουν την ακρίβεια της περιγραφής των τοπίων, τον τρόπο και τα μέσα που χρησιμοποιεί κάθε δημιουργός στις διάφορες μορφές τέχνης (λογοτεχνία, ζωγραφική, φωτογραφία) για να παρουσιάσει ένα τόπο καθώς και την επίδρασή του στο ανθρώπινο συναίσθημα. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές μπορούν να εκφραστούν δημιουργικά λογοτεχνικά και εικαστικά φτιάχνοντας τα δικά τους διηγήματα και εικαστικά έργα. Τέλος, προτείνεται να γράψουν τις εργασίες τους στον υπολογιστή χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου, την προβολή παρουσίασης, την ιστορική ψηφιακή αφήγηση, λεζάντα κ.ά.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > ICT Applications ICT ApplicationsICT Applications > ICT in daily life ICT in daily lifeICT in daily life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE