The Sultan rides to the mosque to pray on a Friday, escorted by a formal procession
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Δημιουργός του έργου είναι ο André de Thevet (1516 - 1590), ο οποίος ήταν Γάλλος Φραγκισκανός ιερέας, εξερευνητής, κοσμογράφος και συγγραφέας. Στο έργο ο Σουλτάνος, συνοδευόμενος από Γενίτσαρους και άλλους αξιωματούχους, πηγαίνει να προσευχηθεί στο Τζαμί, ημέρα Παρασκευή, που είναι η επίσημη μέρα λατρείας και προσευχής για το Ισλάμ. Τζαμί ή Τέμενος είναι ο χώρος λατρείας των Μουσουλμάνων. Τα Τζαμιά είναι πάντοτε προσανατολισμένα προς την Κάαμπα της Μέκκας. Οι πιστοί εισέρχονται στο στρωμένο με τάπητα Τζαμί χωρίς υποδήματα, αφού προηγουμένως πλύνουν τα πόδια, τα χέρια και το πρόσωπό τους σε ειδικά διαμορφωμένο εξωτερικό χώρο. Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν καθίσματα, αγάλματα ή εικόνες. Υπάρχουν ορατές ρήσεις του Κορανίου και ξεχωρίζει το μινμπάρ, ο άμβωνας που μιλά ο Ιμάμης. Χαρακτηριστικό κάθε μεγάλου Τζαμιού είναι ο Μιναρές, όπου παλιότερα ανέβαινε και καλούσε σε προσευχή ο μουεζίνης. Στο Τζαμί γίνεται πέντε φορές τη μέρα αντάντ, δηλαδή πρόσκληση για τους πιστούς να προσευχηθούν.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα των Θρησκευτικών και μέσα στο πλαίσιο της ανεξιθρησκείας και της ανοχής του άλλου, η κοινότητα της τάξης ασχολείται με τη θρησκεία του Ισλάμ. Οι μαθητές/ριες χωρίζονται σε ομάδες και αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Μια ομάδα συλλέγει πληροφορίες για το Τζαμί ή το Τέμενος όπως λέγεται ο χώρος λατρείας των Μουσουλμάνων και βρίσκουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα Τζαμιά και στις χριστιανικές εκκλησίες. Η δεύτερη ομάδα βρίσκει πληροφορίες για τον Αλλάχ, το μοναδικό Θεό στον οποίο πιστεύουν οι Μουσουλμάνοι και για τον προφήτη του το Μωάμεθ. Η τρίτη ομάδα φέρνει πληροφορίες για το Κοράνι, το Ιερό βιβλίο των Μουσουλμάνων. Η τέταρτη ομάδα βρίσκει κοινές ρήσεις, με πρόθεση το καλό της ανθρωπότητας, ανάμεσα σε όλες τις θρησκείες. Η πέμπτη ομάδα βρίσκει πληροφορίες για τη Μέκκα και απαντά στο ερώτημα: γιατί οι Μουσουλμάνοι προσεύχονται κοιτώντας προς τη Μέκκα και επίσης τα Τζαμιά χτίζονται προς αυτήν την κατεύθυνση. Με αφορμή το έργο με θέμα την επίσκεψη του Σουλτάνου στο Τζαμί για να προσευχηθεί, γίνεται αναφορά στον ίδιο το Σουλτάνο που παρά την εξουσία του, τηρεί το εθιμοτυπικό και έχει την ανάγκη να πάει να προσευχηθεί. Επικεντρώνονται στην έκφρασή του, η οποία αποτυπώνει τις έγνοιες που έχει και την ανάγκη του για προσευχή. Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια για την προαιώνια ανάγκη των ανθρώπων για προσευχή, για τη δύναμη και την προστασία που πηγάζει από την προσευχή, ανεξάρτητα από την κοινωνικοοικονομική επιφάνεια των ανθρώπων. Στο μάθημα της Γλώσσας οι ομάδες των μαθητών συζητούν μεταξύ τους και καταγράφουν σκέψεις για τη δύναμη της προσευχής. Στο μάθημα της Γεωγραφίας, ο/η εκπαιδευτικός βρίσκει και καταγράφει χώρες που πιστεύουν στο Ισλάμ και στη συνέχεια οι εκπαιδευόμενοι/ες τις επισημαίνουν στο χάρτη ή στο Google Earth. Στο μάθημα της Ιστορίας γίνεται αναφορά στο αξίωμα του Σουλτάνου και στη σχέση του με του Γενίτσαρους, οι οποίοι τιμητικά και ουσιαστικά τον συνοδεύουν στο Τζαμί, με δεδομένο ότι και οι ίδιοι έγιναν Μουσουλμάνοι. Οι Γενίτσαροι, ήταν τα επίλεκτα σώματα στρατού της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, οι οποίοι αρχικά αποτελούσαν ένα είδος πολεμικής μηχανής των Σουλτάνων, αργότερα όμως εξελίχτηκαν σε παραστρατιωτικό κέντρο εξουσίας, που κάποιες φορές τάχτηκε κατά των Σουλτάνων. Η συζήτηση κατευθύνεται στις απειλές και στους κινδύνους που χρειαζόταν να αντιμετωπίσει ο Σουλτάνος και γενικότερα στη μοναξιά της κορυφής, όπως συχνά αποκαλείται η εξουσία.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > Non-Christian Religions Non-Christian ReligionsNon-Christian Religions > Islam IslamIslam
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > World population World populationWorld population
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > Information searching Information searchingInformation searching
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Communicative context Communicative contextCommunicative context
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE