Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Detail from the Arch of Galerius in Thessaloniki
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Δημιουργός του έργου είναι η Mary Adelaide, Αγγλίδα περιηγήτρια. Έζησε στην Ανατολή σαράντα χρόνια. Το 1860 ήρθε στη Θεσσαλονίκη ακολουθώντας τον αδερφό της και περιόδευσε στη Β. Ελλάδα. Έγραψε βιβλία για τα ταξίδια της και για Οθωμανικά έθιμα. Η Θριαμβική Αψίδα του Γαλέριου, γνωστή ως Καμάρα, είναι ρωμαϊκό μνημείο, το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς για κατοίκους και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης. Κατασκευάστηκε γύρω στο 305 μ.Χ. για να τιμήσει το Ρωμαίο Αυτοκράτορα Γαλέριο, όταν εκείνος επέστρεψε νικητής από τους πολέμους εναντίον των Περσών. Οι δυο κύριοι πεσσοί που διασώζονται είναι ενδεδυμένοι με μαρμάρινες πλάκες που φέρουν ανάγλυφες παραστάσεις, οι οποίες αφηγούνται τη νίκη του Γαλέριου εναντίον του Ναρσή, μέρος των οποίων αποτυπώνει το έργο. Επίσης σώζεται και ένας δευτερεύων πεσσός. Κάτω από τα τόξα περνούσε η αρχαία Εγνατία οδός, βασιλική οδός στρατηγικής σημασίας, που ένωνε τα Ανάκτορα με τη Ροτόντα. Το μνημείο βρίσκεται στην πάνω πλευρά της σύγχρονης Εγνατίας.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στο βιντεοπροβολέα ή στο διαδραστικό πίνακα το συγκεκριμένο έργο, το οποίο είναι λιθογραφία. Αναφέρει τον τίτλο, καθώς και τη δημιουργό του, η οποία επέλεξε να αποτυπώσει στο έργο ένα μέρος του μνημείου, εστιάζοντας έτσι στη λεπτομέρεια. Στη συνέχεια, η εκπαιδευτικός προβάλλει με τον ίδιο τρόπο φωτογραφίες του μνημείου, έτσι όπως έχει διασωθεί έως σήμερα, με τους δυο κύριους πεσσούς και το δευτερεύοντα στο πλάι. Από εδώ και πέρα αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι μαθητές/τριες, να εργαστούν σε ομάδες και να συλλέξουν πληροφορίες. Μια ομάδα αναλαμβάνει να βρει στοιχεία για την αρχαία Εγνατία οδό και τη σημασία της ως βασιλική οδός, καθώς και για τη σύγχρονη Εγνατία οδό και τη σημασία της. Απαντά στο ερώτημα ποια η σχέση του εν λόγω μνημείου και της αρχαίας Εγνατίας οδού. Η δεύτερη ομάδα βρίσκει πού αλλού έχουν κατασκευαστεί Θριαμβικές Αψίδες και προς τιμή ποιου προσώπου ή σε ανάμνηση ποιου γεγονότος (π.Χ. η Αψίδα του Θριάμβου του Αντωνίου και του Αυγούστου που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, η Αψίδα του Θριάμβου στο κέντρο του Παρισιού, δημιουργημένη προς τιμήν του Ναπολέοντα Α΄ για τις νίκες του ή αυτές στη Ρώμη. Φτιάχνουν ένα powerpoint, στο οποίο συγκεντρώνουν σχετικές φωτογραφίες και στοιχεία. Απαντούν στο ερώτημα: Ποιος ο συμβολισμός των Θριαμβικών Αψίδων και σε τι σημεία επέλεγαν να τις κατασκευάσουν (σε περάσματα και πολυσύχναστα μέρη, επιτρέποντας την κίνηση κάτω από τα τόξα της Αψίδας ή από το πλάι της). Μια άλλη ομάδα αναλαμβάνει να παρουσιάσει στοιχεία για το συνολικό μνημείο, όπως υπήρξε στην αρχαιότητα, σε όλο του το εύρος (αριθμός πεσσών κλπ.). Απαντά στο ερώτημα: Ποια μπορεί να ήταν τα συναισθήματα και οι σκέψεις του ίδιου του Αυτοκράτορα και του στρατεύματός του, μετά την κατασκευή της Θριαμβικής Αψίδας, η οποία δεν είχε πρακτικό προορισμό, αλλά αναμνηστικό. Η τελευταία ομάδα αναλαμβάνει να βρει πληροφορίες και να περιγράψει τις ανάγλυφες μαρμάρινες παραστάσεις των δυο κεντρικών πεσσών που έχουν διασωθεί (τις αφηγηματικές θεματικές ζώνες, πώς χωρίζονται μεταξύ τους, το τελείωμα του διακόσμου επάνω). Αναλαμβάνει να απαντήσει στο ερώτημα: Ποια η ομοιότητα των βάσεων των πεσσών με τους ιονικούς κίονες; Στο μάθημα των Εικαστικών επιχειρούν οι μαθητές/τριες να σχεδιάσουν τη δική τους φανταστική Θριαμβική Αψίδα. Στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, γίνεται συζήτηση στις ομάδες και στην ολομέλεια, με θέμα μια φανταστική Θριαμβική Αψίδα που θα επέτρεπε τη δίοδο και τη συνάντηση διαφορετικών λαών, με προοπτική τη συνεργασία και τη συνύπαρξη, όχι σε ανάμνηση πολεμικών γεγονότων, αλλά ειρηνικών. Στο μάθημα της Ιστορίας γίνεται αναφορά στα γεγονότα, πολιτικά και πολεμικά, που προηγήθηκαν και οδήγησαν στην κατασκευή της συγκεκριμένης Θριαμβικής Αψίδας.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3929
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT)
> Internet InternetInternet
> Information searching Information searchingInformation searching
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > War events War eventsWar events
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
History HistoryHistory > Modern period (up to the 18th century A.D.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Modern period (up to the 18th century A.D.) > War events War eventsWar events
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator