Πυραμιδα του Χεοπα, εσωτερικο
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η γκραβούρα, χρονολογημένη στα 1751-1752, είναι έργο του περιηγητή R. Dalton και απεικονίζει το εσωτερικό του λεγόμενου "θαλάμου του βασιλέως", της μεγαλύτερης αίθουσας της πυραμίδας του Χέοπα. Η Πυραμίδα του Χέοπα είναι η αρχαιότερη και η μεγαλύτερη από τις τρεις πυραμίδες της Νεκρόπολης της Γκίζας, στην Αίγυπτο. Είναι το αρχαιότερο από τα Επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, και το μόνο που σώζεται στις μέρες μας. Οι αιγυπτιολόγοι πιστεύουν ότι η πυραμίδα χτίστηκε σε διάστημα 10 με 20 χρόνων, και ολοκληρώθηκε περίπου το 2560 π. Χ., την περίοδο δηλαδή του Αρχαίου Βασιλείου. Οι πυραμίδες ήταν τάφοι των Φαραώ. Στη συγκεκριμένη γκραβούρα απεικονίζεται η αίθουσα όπου ήταν τοποθετημένο το σώμα του Φαραώ Χέοπα. Όπως φαίνεται στην εικόνα, το μόνο αντικείμενο στην αίθουσα είναι η σαρκοφάγος του Φαραώ. Η εικόνα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς αποτελεί μια από τις σπάνιες απεικονίσεις της συγκεκριμένης αίθουσας και γενικότερα του εσωτερικού της πυραμίδας (οι πιο κοινές φωτογραφίες είναι αυτές που δείχνουν το εξωτερικό των πυραμίδων). Ενδεικνυται για τη διδασκαλία της αρχαίας αιγυπτιακής τέχνης και του αιγυπτιακού πολιτισμού γενικότερα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της αρχαίας Ιστορίας η εικόνα μπορεί να προβληθεί στην τάξη στην ενότητα που αναφέρεται στην αρχαία Αίγυπτο και στον αιγυπτιακό πολιτισμό. Ενδείκνυται, βέβαια, να έχει προηγηθεί και μια εικόνα με το εξωτερικό της πυραμίδας, ενώ ενδιαφέρουσα θα ήταν και μια εικόνα με διάγραμμα της εσωτερικής δομής της πυραμίδας. Η γκραβούρα δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να αντιληφθούν τον "κλειστοφοβικό" χαρακτήρα που είχαν τα μνημεία αυτά, και να αντιληφθούν ότι πρόκειται για τάφους. Επίσης, ο διδάσκων προτείνεται να εστιάσει στο μέγεθος του τάφου, καθώς και στο ανθρώπινο δυναμικό και στο υλικό που επενδύθηκε για να χτιστούν οι πυραμίδες, μεγέθη ακατανόητα για τα τωρινά δεδομένα. Στόχος είναι να αντιληφθούν οι μαθητές α) την ισχύ που είχε ο Φαραώ (θεός επί γης) σε ένα απόλυτα μοναρχικό καθεστώς και β) τη σημασία της μετά θάνατον ζωής για τους Αιγυπτίους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Prehistory PrehistoryPrehistory > Tombs and funerary traditions Tombs and funerary traditionsTombs and funerary traditions
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE