Η εικόνα μπορεί να συνδυαστεί με τη διδασκαλία νεοελληνικού κειμένου με θέμα τα Χριστούγεννα. Προτείνεται να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία: ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει την εικόνα στους μαθητές μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και βιντεοπροβολέα. Τους εξηγεί ότι η εικόνα της Γέννησης είναι μια πολυεικόνα γεγονότων που απέχουν πολύ χωροχρονικά μεταξύ τους, τους ζητά να τα παρουσιάσουν και θέτει ερωτήματα που θα βοηθήσουν τους μαθητές. Π.χ. Ποιες σκηνές-γεγονότα διακρίνετε στην εικόνα; Ποιο γεγονός απεικονίζεται στο κέντρο της εικόνας; Ποιο χρώμα κυριαρχεί στη σκηνή αυτή; Σε ποια απόσταση απεικονίζονται τα αντικείμενα; Υπάρχει αναλογία ή δυσαναλογία στις διαστάσεις των αντικειμένων και των προσώπων; Ποια σύμβολα χρησιμοποιήθηκαν; Ποια είναι η σημασία των συμβόλων αυτών; Ποιο στοιχείο της αγιογραφίας τραβά περισσότερο την προσοχή σας και γιατί; Ο εκπαιδευτικός ανακεφαλαιώνει την παρουσίαση εξηγώντας στους μαθητές τη σημασία της (πολυ)εικόνας της Γέννησης: Γεγονότα διαφορετικών στιγμών (η Γέννηση και το λουτρό του Θείου Βρέφους, ο Ευαγγελισμός των ποιμένων και η Προσκύνηση των Μάγων) συμπλέκονται στη ίδια εικόνα, επειδή δεν ενδιαφέρει το φωτογραφικό στιγμιότυπο, αλλά το αιώνιο μήνυμά τους. Η όλη διαδικασία μπορεί να αποτελέσει εισαγωγή στο προς μελέτη κείμενο.