Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Σκηνη απο τον βιο των πειρατων
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το έργο του Otto Magnus von Stackelberg (1787-1837) απεικονίζει μια σκηνή από τον βίο των πειρατών στην Μεσόγειο. Μια φεγγαρόφωτη νύχτα, μια οπλισμένη ομάδα ανθρώπων έτοιμη να δράσει έχοντας ως παρατηρητήριο - ορμητήριο μια σπηλιά σε κάποιο νησί ή σε κάποιο παράκτιο μέρος. Η πειρατεία στη Μεσόγειο αποτέλεσε συνεχές ιστορικό φαινόμενο μέσα στους αιώνες, με μεταβαλλόμενη ένταση και διαφορετική φύση κατά περιόδους. Στα παρατηρητήρια, οι «βιγλάτορες», παρακολουθούσαν τα καράβια που πλησίαζαν στη στεριά. Στην Τουρκοκρατία επιδίδονται στην πειρατεία, στην Μεσάγειο, άνθρωποι κάθε εθνικότητας και θρησκεύματος ανάμεσά τους και οι Έλληνες. O Stackelberg (1787-1837), μεγάλωσε και μορφώθηκε στην Εσθονία ενώ έζησε στην Ελλάδα από το 1810 έως το 1813. Δημοσίευσε έργα, κυρίως με τοπία και ανθρώπινους τύπους αλλά και αρχαιότητες. Το εικονιζόμενο έργο είναι χαλκογραφία του 1831. Χαλκογραφία είναι η μέθοδος με την οποία χαράσσεται μια αναπαράσταση ή ζωγραφιά σε λεπτή λεία πλάκα χαλκού και στη συνέχεια εκτυπώνονται ή αναπαράγονται εικόνες.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές περιγράφουν με λεπτομέρειες την σκηνή από την ζωή των πειρατών και αναζητούν κι άλλες πληροφορίες για την δράση τους την συγκεκριμένη περίοδο. Η χαλκογραφία με την σκηνή από την ζωή των πειρατών στην Ανατολική Μεσόγειο μπορεί να συσχετιστεί με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής και συγκεκριμένα με τον απελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων. Με αφορμή την εικόνα αφηγούνται θρυλικές ιστορίες με πειρατές από βιβλία που έχουν αναγνώσει ή ταινίες που έχουν παρακολουθήσει. Θα μπορούσε επίσης να υλοποιηθεί ένα σχέδιο εργασίας με θέμα: «Η πειρατεία σε διαφορετικές ιστορικές περιόδους».
Στο γνωστικό αντικείμενο της Θεατρικής Αγωγής οι μαθητές θα μπορούσαν να δραματοποιήσουν την σκηνή από την ζωή των πειρατών εμπλουτίζοντάς την με δικές τους αναπαραστάσεις.
Στα Εικαστικά με αφορμή την εικόνα της χαλκογραφίας οι μαθητές συζητούν για αυτό το είδος χαρακτικής, βρίσκουν άλλα έργα και αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά της τεχνικής. Οι μαθητές μπορούν να επισκεφτούν κάποιο σχετικό εργαστήριο και να δημιουργήσουν, με την ανάλογη καθοδήγηση, τα δικά τους έργα.
Με αφορμή την εικόνα με την απεικόνιση μιας σκηνής από την ζωή των πειρατών οι μαθητές καλούνται να γράψουν μια φανταστική ιστορία με πειρατές. Η ιστορία μπορεί να περιγράφει μια ημέρα από την ζωή μιας ομάδας πειρατών ή την περιγραφή μιας επιχείρησής τους.


METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3960

LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE)
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Decorative Arts Decorative ArtsDecorative Arts
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE)
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Decorative Arts Decorative ArtsDecorative Arts
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to organize values
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to organize values
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator