Άνθιμος Γαζης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για τον Α΄ τόμο της Γραμματικής Φιλοσοφικών Επιστημών (Βιέννη, 1799), την έκδοση της οποίας επιμελήθηκε ο αρχιμανδρίτης και εκπρόσωπος του Νεοελληνικού Διαφωτισμού Άνθιμος Γαζής, ο οποίος φαίνεται στην εικόνα αριστερά. Ο Άνθιμος Γαζής, Κληρικός και δάσκαλος, συνέβαλε στην εκπαιδευτική προσπάθεια των λογίων της εποχής του, καθώς και στην οργάνωση της Ελληνικής Επανάστασης. Ασχολήθηκε με την εκδοτική επιμέλεια, τη μετάφραση και τη συγγραφή μεγάλου αριθμού έργων και διετέλεσε εκδότης του περιοδικού Ερμής ο Λόγιος, ενώ αργότερα υπήρξε αρχηγικό μέλος της Φιλικής Εταιρίας συμμετέχοντας ενεργά στα πολιτικά και στρατιωτικά δρώμενα του 1821.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η συγκεκριμένη εικόνα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας στην ενότητα που αφορά την Ελληνική Επανάσταση (Φιλική Εταιρεία, κήρυξη της επανάστασης στη Θεσσαλία, προσπάθεια για την πνευματική αφύπνιση και την ανάταση των υπόδουλων). Επειδή ο Α. Γαζής ήταν μια από τις προσωπικότητες που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην απελευθέρωση των Ελλήνων, μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να ετοιμάσουν μια πολυτροπική παρουσίαση για την προσωπικότητα, το συγγραφικό του έργο και τη συμβολή του στον επαναστατικό και πνευματικό αγώνα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΚΟΛΕΣΙΑ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE