Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Αυτοπροσωπογραφια, του Ν. Χουλιαρα
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Αυτοπροσωπογραφία του Νίκου Χουλιαρά με τη σημείωση «Βράδυ Παρασκευής στο σπίτι του Γιώργου / Ιούλιος του 70». Ο Νίκος Χουλιαράς (1940 - 2015) ήταν Έλληνας ζωγράφος και λογοτέχνης. Ασχολήθηκε με ένα ευρύ φάσμα των τεχνών: όσον αφορά στις εικαστικές τέχνες ασχολήθηκε κυρίως με τη ζωγραφική, τη σκηνογραφία, την εικονογράφηση βιβλίων και εξωφύλλων δίσκων. Όσον αφορά στη λογοτεχνία, έγραψε ποίηση, διηγήματα και μυθιστορήματα, ενώ ασχολήθηκε και με τη μουσική γράφοντας στίχους και μελωδίες. Ορισμένα από τα τραγούδια του τα ερμήνευσε και ο ίδιος, ενώ σημαντική ήταν και η ενασχόληση του με το παραδοσιακό τραγούδι (υπήρξε ο πρώτος που διασκεύασε παλιούς ηπειρώτικους δημοτικούς σκοπούς).
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών ή σε ερευνητικές εργασίες και προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων με θέματα σχετικά με την ιστορία και την εξέλιξη της σύγχρονης Ελληνικής τέχνης, ή σε θεματικές διδασκαλίες και δραστηριότητες σχετικά με τους σύγχρονους Έλληνες εικαστικούς καλλιτέχνες, ειδικά όπως παρουσιάζονται μέσα από τις αυτοπροσωπογραφίες τους. Προτείνεται επίσης να μελετηθεί σε συνδυασμό με άλλα έργα του Νίκου Χουλιαρά και να εντοπίσουν οι μαθητές τα ιδιαίτερα στοιχεία της τέχνης του, συγκρίνοντας και με άλλους σημαντικούς εκπροσώπους της γενιάς του. Ένα από τα ιδιαίτερα στοιχεία που αξίζει να δοθεί έμφαση είναι η χρήση των τίτλων -και κατ’ επέκταση της γραφής- στα έργα του, που συχνά αποκτούν μια ημερολογιακή διάσταση και έχουν συνήθως μια ποιητική χροιά. Οι μαθητές θα μπορούσαν να αναζητήσουν ποιητικές συλλογές του με εικονογραφήσεις του ιδίου και να συζητήσουν για τη σχέση του λόγου και της εικόνας στο έργο του. Η σχέση αυτή θα μπορούσε να μελετηθεί και στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ή σε διαθεματικές ερευνητικές εργασίες και σχολικά προγράμματα σχετικά με την ποίηση και την εικονογράφηση.
Η εικόνα θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Μουσικής ή σε θεματικές και διαθεματικές διδασκαλίες σχετικές με τους σύγχρονους Έλληνες στιχουργούς και συνθέτες, το Νέο Κύμα, την Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική, καθώς και το ρόλο της εικονογράφησης (δηλαδή της φιλοτέχνησης εξωφύλλων και εσωφύλλων δίσκων) στη μουσική παραγωγή και δισκογραφία. Μια ενδιαφέρουσα πλευρά της μουσικής δισκογραφικής παραγωγής που θα μπορούσαν να διαπραγματευτούν διαθεματικά οι μαθητές είναι οι συνεργασίες εικαστικών καλλιτεχνών και μουσικών στη μεταπολεμική Ελλάδα και τον τρόπο που διαμόρφωσαν μια κοινή αισθητική συνδυάζοντας τον μοντερνισμό με την παράδοση (μέσα από τη γνωστή «ελληνικότητα» της γενιάς του ’30). Η περίπτωση του Χουλιαρά (που εκτός του ότι έχει γράψει ο ίδιος μουσική, έχει φιλοτεχνήσει και εξώφυλλα δίσκων) θα μπορούσε να μελετηθεί σε συνδυασμό με τα εξώφυλλα του Γιάννη Μόραλη και του Γιάννη Τσαρούχη για τους δίσκους του Μάνου Χατζηδάκη, τα εξώφυλλα του χαράκτη Τάσσου για τους δίσκους της Σωτηρίας Μπέλλου, του Αλέκου Φασιανού για δίσκους του Μίκη Θεοδωράκη και του Θάνου Μικρούτσικου, κ.α.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3993
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education
> Painting PaintingPainting
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Music Education Music EducationMusic Education > Composers ComposersComposers
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Music Education Music EducationMusic Education > Composers ComposersComposers
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator:
Χουλιαράς Νίκος, Chouliaras Nikos
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
FUNDING INFORMATION
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator