View of Athens resembling a German town, from a 15th century manuscript.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Απεικόνιση της Αθήνας με χαρακτηριστικά γερμανικής μεσαιωνικής πόλης. Ενδιαφέρουσα άποψη της πόλης των Αθηνών, από χειρόγραφο του 15ου αιώνα, η διδακτική αξία της οποίας έγκειται στο να καταδείξει πόσο αποκομμένοι ήταν οι ευρωπαϊκοί πληθυσμοί κατά τα μεσαιωνικά χρόνια, καθώς ο δημιουργός της εικόνας φαντάστηκε τον "κλεινόν άστυ" με βάση τις δικές του παραστάσεις, που δεν είχαν καμία σχέση με την πραγματικότητα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η ομολογουμένως ασυνήθιστη αυτή εικόνα, προερχόμενη από χειρόγραφο του 15ου αιώνα, μπορεί να προβληθεί στους μαθητές σε ψηφιακό προβολέα στα πλαίσια διδασκαλίας σχετικής με την τουρκοκρατία, τη γένεση του ευρωπαϊκού διαφωτισμού και τις σχεσεις του νεὠτερου ελληνισμού με τις ευρωπαϊκές αντιλήψεις και παραδόσεις. Σε ένα τέτοιο διδακτικό πλαίσιο ο διδάσκων κρύβει τις πληροφορίες της εικόνας και ζητεί από τους μαθητές να περιγράψουν τι βλεπουν. Στη συνεχεια αποκαλύπτει ότι τα γοτθικά κτήρια και τα οξυκόρυφα δεν ανήκουν σε κάποια μεσαιωνική πόλη της κεντρικής Ευρώπης αλλά στην Αθήνα, όπως βέβαια τη φαντάστηκε κάποιος Ευρωπαίος δημιουργός. Δίνεται έτσι αφορμή για εκκίνηση συζήτησης σχετικά με το ποια πράγματα γνώριζαν οι Ευρωπαίοι για την Ελλάδα κατά τον Μεσαίωνα και την πρώιμη τουρκοκρατία, ποια αντίληψη του κόσμου είχαν και πόσο μεγάλο ήταν το γνωσιακό και πολιτισμικό χάσμα ανάμεσα στους ευρωπαϊκούς λαούς σε μια εποχή κατά την οποία η Ευρώπη ήταν, κατά τον χαρακτηρισμό του Mark Mazower, μια "σκοτεινή ήπειρος".


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
affective > to pay attention
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE