Κατά τη διδασκαλία ενότητας που πραγματεύεται τη ζωή των Ελλήνων επί Τουρκοκρατίας, ο εκπαιδευτικός αναφέρεται μεταξύ άλλων και στις οικονομικές δραστηριότητες των Ελλήνων. Παρουσιάζει στους μαθητές την παρούσα λιθογραφία μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και βιντεοπροβολέα ως αφόρμηση συζήτησης για την εμπορική δραστηριοποίηση των Ελλήνων επί Τουρκοκρατίας. Επισημαίνει ότι οι Έλληνες ασχολήθηκαν με το εμπόριο, καθώς το ισλαμικό δίκαιο επέτρεπε την ενασχόληση των αλλόθρησκων πληθυσμών με το εμπόριο και τις τέχνες, ενώ οι εργασίες αυτές θεωρούνταν προσβολή για τους Οθωμανούς, που ήταν κυρίως κτηνοτρόφοι. Οι μαθητές περιγράφουν την εικόνα: ένας Έλληνας έμπορος γράφει μια επιστολή. Ο εκπαιδευτικός τους προτρέπει να φανταστούν τον αποδέκτη και το περιεχόμενο της επιστολής και τους βοηθά με κατάλληλες ερωτήσεις να δομήσουν μια τυπική επιστολή εμπορικού περιεχομένου. Π.χ. Ποια είναι η προσφώνηση; Αν έχει προηγηθεί άλλη επιστολή προς τον ίδιο παραλήπτη, ποιο είναι το περιεχόμενό της εν συντομία; Ο αποστολέας είχε λάβει σχετική απάντηση; Αν, ναι ποια ήταν αυτή; Αν όχι, τι αναφέρει για το θέμα αυτό; Ποιο είναι το κυρίως θέμα της επιστολής (εντολή ή εκτέλεση εντολής για αγορά ή πώληση εμπορεύματος, αποστολή ή παραλαβή εμπορεύματος, ασφάλιση εμπορεύματος, ασφάλιση πλοίου κτλ.); Ποιες άλλες πληροφορίες σχετικές με το θέμα μπορεί να περιλαμβάνονται στην επιτολή; Πώς ολοκληρώνεται η επιστολή;