Η Ελλαδα και τα συμφεροντα της Αυστριας. 1913
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Άρθρο του Παύλου Γιαννίληα, που αναδημοσιεύθηκε στο λογοτεχνικό περιοδικό «Ο Νουμάς». Δημοσιεύθηκε αρχικά στην «Αυστριακή Επιθεώρηση», ημιεπίσημο όργανο της Αυστρίας και λόγω των καίριων και επίκαιρων θεμάτων που πραγματεύεται θεωρήθηκε σημαντικό για μετάφραση και αναδημοσίευση. Το άρθρο ασχολείται με τον τρόπο που η Αυστρία αντιμετωπίζει θέματα που σχετίζονται με την Ελλάδα και τον Α’ Βαλκανικό Πόλεμο, και ειδικότερα το «Αρβανίτικο, το Κουτσοβλάχικο, το Νησιώτικο, το Μακεδονοθρακικό, το Κυπριακό» ζήτημα, τα οποία την αφορούν έμμεσα. Το άρθρο μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη διδασκαλία της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας στη Γ’ Λυκείου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Κατά τη διδασκαλία των Βαλκανικών Πολέμων στην Ιστορία της Γ’ Λυκείου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει το όρθρο ως πηγή, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν τον τρόπο που οι Αυστριακοί αντιμετωπίζουν σύγχρονα ζητήματα που σχετίζονται με την Ελλάδα και τα οποία επηρεάζουν τα συμφέροντά τους έμμεσα. Ο εκπαιδευτικός μοιράζει το κείμενο φωτοτυπημένο, από ένα σε κάθε θρανίο. Ένας μαθητής διαβάζει τις τρεις πρώτες παραγράφους και εντοπίζουν όλοι μαζί ποια είναι τα ελληνικά ζητήματα που αφορούν την Αυστρία. Επίσης προσδιορίζουν ποιους συνηθίζουν οι Έλληνες να αποκαλούν «Ρωμιούς». Στη συνέχεια ο εκπαιδευτικός αναθέτει σε συγκεκριμένες ομάδες τη μελέτη των επιμέρους θεμάτων: Αρβανίτικο, Κουτσοβλάχικο, Σλαβικό, Θεσσαλονίκης, Νησιώτικο, Κύπρου. Πάνω στη φωτοτυπία έχει σημειώσει τις παραγράφους που αναφέρονται σε κάθε θέμα και ερωτήσεις που θα βοηθήσουν τους μαθητές στη μελέτη τους. Π.χ. Α) Για το Κουτσοβλάχικο: Γιατί το Κουτσοβλάχικο αποτελεί μεγάλο κίνδυνο για την Αυστρία; Ποια η γνώμη του αρθρογράφου για το θέμα αυτό; Β) Για το Σλαβικό: Γιατί ο αρθρογράφος προβληματίζεται ιδιαίτερα για το Σλαβικό θέμα; Με ποια επιχειρήματα καταδεικνύει τη σοβαρότητα του θέματος; Δίνεται χρόνος 10 λεπτών στις ομάδες για να υπογραμμίσουν στο κείμενο τα χωρία που απαντούν στις ερωτήσεις. Οι απαντήσεις ανακοινώνονται στην ολομέλεια. Όλοι μαζί συζητούν και σχολιάζουν τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει ο αρθρογράφος στο τέλος του κειμένου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Παύλος Γιαννηλιας
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΚΑΝΤΑΜΗ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE