Α) Προσπαθούμε να μυήσουμε τους μαθητές μας στον κόσμο της έκδοσης περιοδικών με λογοτεχνικό περιεχόμενο. Ξεφυλλίζουμε περιοδικά στην τάξη. Τους φέρνουμε σε επαφή με την ψηφιακή συλλογή "Κοσμόπολις" της Βιβλιοθήκης και του Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών, σε συνεργασία με το Τμήμα Φιλολογίας του ίδιου Πανεπιστημίου, το ΕΛΙΑ και τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Πατρών. Στη συνέχεια του ζητούμε να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν το δικό τους περιοδικό, στο οποίο μια ομάδα θα αναλάβει τις γελοιογραφίες, όπως αυτή από το "Ημερολόγιον Σκόκου" του 1896. Β) Οι μαθητές παρατηρούν τη γελοιογραφία και καλούνται να απαντήσουν στα ερωτήματα: 1) Ποια είναι τα μέρη της; 2) Πως προκαλείται το γέλιο; Πρώτο μέρος: Επικεφαλίδα-τίτλος είναι «Γυναικεία φιλοφρόνησις». Συνειδητοποιούν πόσο σημαντικός είναι ο τίτλος για την κατανόηση ενός κειμένου, πόσο μάλλον ενός γελοιογραφικού κειμένου, αφού ο ίδιος ο τίτλος, σε συσχετισμό με το διαλογικό κείμενο που ακολουθεί, μέσω της ειρωνείας προκαλεί το γέλιο. Δεύτερο μέρος: σύντομος διάλογος στον οποίο ακολουθούνται οι κανόνες που δημιουργούν αυτό που αποκαλείται «χιούμορ». Ένα κείμενο χαρακτηρίζεται ως χιουμοριστικό, όταν περιέχει ατάκα ή χιουμοριστικές φράσεις ή και τα δύο. Ιδιαίτερα συναφής και χρήσιμη, επίσης, είναι η έννοια του χιουμοριστικού στόχου: πρόκειται για το πρόσωπο ή την ομάδα που αναφέρονται μέσα στο χιουμοριστικό κείμενο και σε βάρος των οποίων γίνεται το χιούμορ. Πέρα από τα πρόσωπα ή τις ομάδες, το χιούμορ μπορεί να έχει κάποιον ιδεολογικό στόχο, δηλαδή να γελοιοποιεί κάποιον θεσμό ή ορισμένες κοινωνικές αντιλήψεις (στη συγκεκριμένη γελοιογραφία γελοιοποιείται ο θεσμός της προίκας, ο οποίος αντιμετωπίζεται κυνικά από τη "φίλη" σε αντίθεση με την "πονεμένη-ρομαντική" σύζυγο). Με βάση αυτούς τους κανόνες, και αφού αναλύσουμε και άλλες γελοιογραφίες ως πρότυπα, χωρίζουμε τους μαθητές σε ομάδες οι οποίες αναλαμβάνουν να φτιάξουν τη δική τους γελοιογραφία με διαφορετικά θέματα που θα τους δοθούν ή θα βρουν οι ίδιοι. Φροντίζουμε σε κάθε ομάδα να υπάρχει ένας μαθητής με ταλέντο στο σκίτσο και ένας εκφραστικός μαθητής που θα την παρουσιάσει με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Τέλος, βραβεύουμε την καλύτερη με δώρο ένα βιβλίο π.χ. του «Αρκά».