Κατή τη διδασκαλία της Ιστορίας ο εκπαιδευτικός συζητά με τους μαθητές για τη σημασία των πηγών για την Ιστορία. Αναφέρεται στα είδη των πηγών και παρουσιάζει με ηλεκτρονικό υπολογιστή και βιντεοπροβολέα σχετικά παραδείγματα. Με αφόρμηση την παρούσα φωτογραφία αναφέρεται στις επιγραφές και στην επιστήμη της Επιγραφικής. Ζητά από τους μαθητές να βρουν την προέλευση της λέξης (από το ρήμα ἐπιγράφω = γράφω πάνω σε κάτι, χαράσσω σε μία επιφάνεια) και να εξηγήσουν τη λέξη «Επιγραφική». Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού καταλήγουν στον ορισμό της Επιγραφικής ως επιστήμης που έχει ως αντικείμενο μελέτης τις επιγραφές, αρχαίες και λατινικές κυρίως, που έχουν βρεθεί στον χώρο της ελληνορωμαϊκής αρχαιότητας και είναι γραμμένες πάνω σε μια σκληρή ανθεκτική ύλη, συνήθως πέτρα ή χαλκό. Ακολουθεί συζήτηση με βάση τα ακόλουθα ερωτήματα: Ποιοι έγραφαν στην αρχαιότητα; Σε ποιον απευθύνονταν τα γραπτά κείμενα; Πού βρίσκουμε επιγραφές; Γιατί οι ειδικοί επιστήμονες θεωρούν ότι οι επιγραφές είναι δύσκολο να περιέχουν μη ακριβή στοιχεία; Τι είναι τα επιγράμματα; Γνωρίζετε ήδη κάποιο επίγραμμα; Πώς φαντάζεστε ότι είναι η εργασία ενός γραφολόγου; Ο εκπαιδευτικός βοηθά στην πρόοδο της συζήτησης δίνοντας πληροφορίες αναφορικά με τα είδη των επιγραφών ( α) δημόσιες που τις εκδίδει μια αρχή: ψηφίσματα, νόμοι, κανονισμοί, ονομαστικοί κατάλογοι, επιγραφές πάνω σε κτήρια κ.τλ. και β) ιδιωτικές: αναθήματα, ορόσημα νομής κτημάτων, επιτύμβια κτλ.). Τονίζει επίσης ότι βασικό μέλημα του επιγραφολόγου είναι η μελέτη και η απόδοση του περιεχομένου μιας επιγραφής και η αξιολόγησή της μέσα σε ένα συγκεκριμένο ιστορικό πλαίσιο, στον χρόνο και στις συγκεκριμένες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που την υπαγόρευσαν.