Επιτυμβιο επιγραμμα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Επιτύμβιο επίγραμμα χαραγμένο σε μαρμάρινη πλάκα αποκεκρουμένη δεξιά κάτω και μερικώς αριστερά (5ος - 6ος μ.Χ. αι.). Βρέθηκε στην περιοχή της Θράκης, χωρίς να έχει προσδιοριστεί η ακριβής τοποθεσία ανεύρεσης και είναι αγνώστου προελεύσεως. Φυλάσσεται στο Μουσείο Κομοτηνής. Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Ιστορίας της Α’ και Β΄ Γυμνασίου και της Α’ και Β΄ Λυκείου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Κατή τη διδασκαλία της Ιστορίας ο εκπαιδευτικός συζητά με τους μαθητές για τη σημασία των πηγών για την Ιστορία. Αναφέρεται στα είδη των πηγών και παρουσιάζει με ηλεκτρονικό υπολογιστή και βιντεοπροβολέα σχετικά παραδείγματα. Με αφόρμηση την παρούσα φωτογραφία αναφέρεται στις επιγραφές και στην επιστήμη της Επιγραφικής. Ζητά από τους μαθητές να βρουν την προέλευση της λέξης (από το ρήμα ἐπιγράφω = γράφω πάνω σε κάτι, χαράσσω σε μία επιφάνεια) και να εξηγήσουν τη λέξη «Επιγραφική». Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού καταλήγουν στον ορισμό της Επιγραφικής ως επιστήμης που έχει ως αντικείμενο μελέτης τις επιγραφές, αρχαίες και λατινικές κυρίως, που έχουν βρεθεί στον χώρο της ελληνορωμαϊκής αρχαιότητας και είναι γραμμένες πάνω σε μια σκληρή ανθεκτική ύλη, συνήθως πέτρα ή χαλκό. Ακολουθεί συζήτηση με βάση τα ακόλουθα ερωτήματα: Ποιοι έγραφαν στην αρχαιότητα; Σε ποιον απευθύνονταν τα γραπτά κείμενα; Πού βρίσκουμε επιγραφές; Γιατί οι ειδικοί επιστήμονες θεωρούν ότι οι επιγραφές είναι δύσκολο να περιέχουν μη ακριβή στοιχεία; Τι είναι τα επιγράμματα; Γνωρίζετε ήδη κάποιο επίγραμμα; Πώς φαντάζεστε ότι είναι η εργασία ενός γραφολόγου; Ο εκπαιδευτικός βοηθά στην πρόοδο της συζήτησης δίνοντας πληροφορίες αναφορικά με τα είδη των επιγραφών ( α) δημόσιες που τις εκδίδει μια αρχή: ψηφίσματα, νόμοι, κανονισμοί, ονομαστικοί κατάλογοι, επιγραφές πάνω σε κτήρια κ.τλ. και β) ιδιωτικές: αναθήματα, ορόσημα νομής κτημάτων, επιτύμβια κτλ.). Τονίζει επίσης ότι βασικό μέλημα του επιγραφολόγου είναι η μελέτη και η απόδοση του περιεχομένου μιας επιγραφής και η αξιολόγησή της μέσα σε ένα συγκεκριμένο ιστορικό πλαίσιο, στον χρόνο και στις συγκεκριμένες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που την υπαγόρευσαν.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Social organization and everyday life Social organization and everyday lifeSocial organization and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΚΑΝΤΑΜΗ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE