Η φωτογραφία του μαθησιακού αντικειμένου μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως αφόρμηση για τη συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης. Για παράδειγμα οι μαθητές: α) επισκέπτονται στην ιστοσελίδα του Σπουδαστηρίου Νέου Ελληνισμού και ακούνε τρεις διαφορετικές αναγνώσεις (από τους: Γ. Σεφέρη, Π. Φυσσούν, Ε. Βεργή), του ποιήματος "Άρνηση" του Σεφέρη (από τα Ποιήματα, Ίκαρος 1972), τις αξιολογούν και στη συνέχεια επιχειρούν μία δική τους ανάγνωση, β) παρακολουθούν το βίντεο, από το ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ, από τη σειρά "Εποχές και συγγραφείς", που είναι αφιερωμένο στον Γ. Σεφέρη και ετοιμάζουν μία πολυτροπική παρουσίαση για τη ζωή και το έργο του Σεφέρη, παράλληλα με την ιστορία της Ελλάδας από τις αρχές του 1900 ως τη δικτατορία των Συνταγματαρχών, γ) βρίσκουν από το ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ τη σειρά του Φρέντυ Γερμανού "Οι εκπομπές που αγάπησα", το επεισόδιο που είναι αφιερωμένο στον Γ. Σεφέρη και στο 29ο λεπτό του βίντεο βλέπουν τη σύζυγο του Σεφέρη, Μάρω Σεφέρη, να μιλά για τον άνδρα της, έτσι όπως αυτή τον έβλεπε, και συνθέτουν μία σχετική εργασία εμβαθύνοντας στον αποφασιστικό ρόλο που διαδραματίζει η σύντροφος, στη ζωή και την επιτυχία του ατόμου, δ) βλέπουν από το ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ, τη σειρά "Ριμέικ" και το επεισόδιο "Οδυσσέας Ελύτης, Γιώργος Σεφέρης, δύο Νομπελίστες, δύο εποχές" και συζητούν για τις ριζικές διαφορές στο έργο των δύο ποιητών, αλλά και για τη σχέση τους με τις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις της εποχής.