Επιγραμμα εις ιατρον ποιητην
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ένα σατιρικό δίστιχο, το οποίο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Ημερολόγιον Σκόκου" και προέρχεται από την ψηφιακή συλλογή "Κοσμόπολις" της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών. Ο συγγραφέας που υπογράφει με το ψευδώνυμο Γώγος σχολιάζει με σκωπτικό και χιουμοριστικό ύφος την ανεπιτυχή θεραπεία που συστήνει ένας γιατρός-ποιητής σε αντίθεση με την ποιητική του συλλογή, η οποία οδηγεί στη θεραπεία του ασθενούς.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για να γνωρίσουν οι μαθητές τη σάτιρα και τους τρόπους με τους οποίους προκαλείται το κωμικό στοιχείο. Αρχικά, οι μαθητές επισημαίνουν στο επίγραμμα τον επικοινωνιακό σκοπό του συγγραφέα και τα γλωσσικά στοιχεία με τα οποία επιτυγχάνεται. Στη συνέχεια εντοπίζουν τα χιουμοριστικά κειμενικά είδη και επιλέγουν σχετικά αποσπάσματα, για να επεξεργαστούν την έκφραση του κωμικού στοιχείου, τις τεχνικές πρόκλησης γέλιου, τη σχέση τους με τη γλώσσα και την κοινωνική λειτουργία που επιτελούν. Επιπρόσθετα, ο εκπαιδευτικός μπορεί να ζητήσει από τους μαθητές να εμπνευστούν από γεγονότα που συνέβησαν στο σχολείο ή στην τάξη τους και να επινοήσουν ένα λογοπαίγνιο, να αναφέρουν ένα ανέκδοτο, να παρουσιάσουν αυτοσχεδιάζοντας μια κωμική σκηνή ή να σχεδιάσουν μια γελοιογραφία.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Comment / opinion texts Comment / opinion textsComment / opinion texts
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Γώγος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΥΦΗΜΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE