Πρόκειται για λεπτομερή κάτοψη μιας αρχαίας ελληνικής οικίας, η οποία χρονολογείται στα 1832 και σχεδιάστηκε με βάση τις πληροφορίες που έχουν αντληθεί από το έργο του Βιτρούβιου (80 π.Χ.-15 π.Χ.), Ρωμαίου συγγραφέα, αρχιτέκτονα και μηχανικού. Από την κάτοψη φαίνεται ότι το σπίτι είναι διαιρεμένο σε δύο κύρια μέρη: το αριστερό μέρος, που παριστάνεται με το γράμμα Β, το οποίο είναι το διαμέρισμα του άνδρα (ανδρωνίτης) και το δεξιό μέρος, που παριστάνεται με το γράμμα Α και είναι το διαμέρισμα της γυναίκας (γυναικωνίτης). Και τα δύο διαμερίσματα έχουν στο κέντρο μια μεγάλη εσωτερική αυλή (το σκιασμένο κομμάτι). Γύρω - γύρω από τις αυλές υπάρχουν δωμάτια με διάφορες χρήσεις, τα οποία περιγράφονται στην κλείδα που βρίσκεται στο κάτω μέρος της εικόνας. Έτσι, στο γυναικωνίτη υπάρχουν δωμάτια για εργασία, για τους υπηρέτες, αίθουσα φαγητού, η κρεβατοκάμαρα κ.ά. Στον ανδρωνίτη υπάρχει επίσης αίθουσα φαγητού, υπάρχουν όμως και δωμάτια που δεν βρίσκονται στον γυναικωνίτη: η αίθουσα των συμποσίων (διακρίνεται με το γράμμα e), βιβλιοθήκη, αίθουσα ακροάσεων, στάβλοι κ.ά.). Γίνεται έτσι αντιληπτό ότι ο ανδρωνίτης ήταν το επίσημο μέρος του σπιτιού, ενώ ο γυναικωνίτης το ιδιωτικό. Από το μέγεθος του σπιτιού και τον εξοπλισμό του (στάβλοι, υπηρέτες κ.λπ.) μπορούμε να συμπεράνουμε πως πρόκειται για οικία εύπορων ανθρώπων. Παρά το γεγονός ότι ο τίτλος και η κλείδα που συνοδεύουν την εικόνα είναι στα γαλλικά, η κάτοψη είναι αρκετά κατατοπιστική και απεικονίζει με ακρίβεια πώς ήταν ένα αρχαίο ελληνικό σπίτι. Η εικόνα ενδείκνυται για την υποστήριξη της διδασκαλίας της καθημερινής ζωής των αρχαίων Ελλήνων, καθώς και για θέματα σχετικά με τις σχέσεις και την ισότητα των δύο φύλων.