Ο εκπαιδευτικός αναφερόμενος στους νόμους των αρχαίων Ελλήνων, επικαλείται την επιγραφή της Γόρτυνας ως πηγή άντλησης πληροφοριών για την εφαρμογή του δικαίου και των νόμων στις δωρικές περιοχές. Αναφέρεται στη ιστορία της επιγραφής και παρουσιάζει εικόνα της μέσω διαδραστικού πίνακα. Στη συνέχεια προτείνει στους μαθητές να μελετήσουν όλοι μαζί απόσπασμα από το σύγγραμμα «Ερμηνεία της εν Γορτύνι της Κρήτης τωι 1884 ανακαλυφθείσης επιγραφής» του Ι. Α. Τυπάλδου, στο οποίο ο συγγραφέας σχολιάζει διατάξεις που αναφέρονται στο δικαίωμα των μελών της οικογένειας στην οικογενειακή περιουσία και οι οποίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές για το οικογενειακό και πολιτικό δίκαιο του 6ου αι. π.Χ.. Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει μέσω του διαδραστικού πίνακα τις σελίδες 60, 61 και 62 που αναφέρονται στον στίχο 24 κ.έ. της στήλης Δ της επιγραφής (ουσιαστικά πρόκειται για μία παράγραφο που ξεκινά στην τελευταία σειρά της σ. 60 και ολοκληρώνεται στο πάνω μέρος της σ. 62). Μοιράζει στους μαθητές φύλλο εργασίας με ερωτήσεις όπως: Ποια η σχέση οικογένειας και πολιτείας σύμφωνα με τους νόμους που ίσχυαν πριν τη νομοθεσία του Σόλωνα; Ποιος εκπροσωπούσε την οικογένεια στην πολιτεία; Ποιος ήταν ο ρόλος του οικογενειάρχη μέσα στην οικογένεια; Τι προβλεπόταν για την οικογενειακή περιουσία μετά το θάνατό του; Ποια ήταν η θέση των αγοριών και ποια των κοριτσιών στην πόλη; Πώς αντιμετώπιζαν τη γυναίκα οι προγενέστεροι της επιγραφής της Γόρτυνας νόμοι; Τι προβλέπει ο παρών νόμος για τη γυναίκα σε σχέση με την οικογενειακή περιουσία; Ποια η σημασία της διάταξης αυτής; Ο εκπαιδευτικός διαβάζει το κείμενο. Στη συνέχεια με βάση τις ερωτήσεις επιχειρούν όλοι μαζί τη μελέτη του κειμένου, ενώ ένας μαθητής υπογραμμίζει στον πίνακα τα σχετικά χωρία. Η επεξεργασία ολοκληρώνεται, καθώς τονίζεται ότι η επιγραφή της Γόρτυνας αποτελεί μία από τις σπουδαιότερες αποδείξεις για την πρόοδο που είχε σημειώσει το οικογενειακό και πολιτικό δίκαιο εκείνη την εποχή.