α) Το τεκμήριο αξιοποιείται στο μάθημα της Γεωγραφίας, για να μυήσει τους μαθητές στα μυστικά της χαρτογράφησης και της μικρογραφίας, εξηγώντας τους την πορεία της επιστήμης της Γεωγραφίας από τον 16ο μ.Χ. αι. και μετά. Είναι δυνατόν να δοθεί το τεκμήριο στους μαθητές, για να το αντιγράψουν και να το αντιπαραβάλλουν με σύγχρονους χάρτες της Κύπρου. β) Στο μάθημα της Ιστορίας το τεκμήριο αξιοποιείται, για να μελετηθεί η ανάπτυξη των επιστημών και συγκεκριμένα της Γεωγραφίας κατά τον 16ο μ.Χ. αι. με αφορμή τις Ανακαλύψεις και τις ταξιδιωτικές περιηγήσεις. Στο Isolario ο Bordone σημειώνει ότι επιδιώκεται να καταγραφεί κάθε γνωστό νησί με αναφορά στα αρχαία και τα σύγχρονα τοπωνύμια, τις ιστορίες και παραδόσεις, μύθους, λαογραφία, κουλτούρα, κλίμα, συνθήκες διαβίωσης, κ.λπ. Με αφορμή τα παραπάνω είναι δυνατόν το τεκμήριο να χρησιμοποιηθεί ως ιστορική πηγή και να δοθεί για επεξεργασία στους μαθητές με φύλλα εργασίας στοχευμένων ερωτήσεων. Παραδείγματα των ερωτήσεων αυτών μπορεί να είναι τα παρακάτω (αλλά ο κάθε διδάσκων, ανάλογα με το επίπεδο της τάξης του και την οργάνωση του μαθήματός του μπορεί να διαμορφώσει διαφορετικές ερωτήσεις): i) ποιός είναι ο μικρογράφος και συντάκτης του χάρτη, πότε χρονολογείται και με ποιά ιστορική περίοδο και με ποιά ιστορικά γεγονότα συνδέεται; ii) να παρατηρήσετε προσεκτικά τον χάρτη και να καταγράψετε όλα τα τοπωνύμια. Συνδέονται με σύγχρονα τοπωνύμια του νησιού; iii) τί σημαίνουν τα βέλη που σημειώνονται πάνω στον χάρτη, ποιόν σκοπό εξυπηρετούν; iv) να εξηγήσετε για ποιόν λόγο το έργο του Bordone είναι σημαντικό για την εποχή του.