Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως αφόρμηση για τη συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης. Για παράδειγμα, οι μαθητές: α) μελετούν το γυναικείο κίνημα, το οποίο εμφανίστηκε στα τέλη του 18ου αιώνα, επεκτάθηκε και θεμελιώθηκε τον 19ο και μαζικοποιήθηκε τον 20ό και ιδιαίτερα στο τέλος της δεκαετίας του '60 και ετοιμάζουν μία σχετική πολυτροπική παρουσίαση, εστιάζοντας στην ανάδειξη των κοινωνικών ανισοτήτων σε βάρος των γυναικών, β) διερευνούν τη θέση της γυναίκας στον χριστιανισμό και συζητούν για την εικόνα της Παναγίας ως μητέρας-τροφού, γ) εντοπίζουν στο έργο του Κωστή Παλαμά στίχους, οι οποίοι υμνούν τη γυναίκα και τη γυναικεία ομορφιά (π.χ. στον "Δωδεκάλογο του γύφτου"), δ) σκιαγραφούν το προφίλ γυναικών, οι οποίες διακρίθηκαν για το έργο τους (π.χ. Ίντιρα Γκάντι, Μπεναζίρ Μπούτο, Γκόλντα Μέιρ, Μάργκαρετ Θάτσερ, μητέρα Τερέζα, πριγκίπισσα Νταϊάνα), εστιάζοντας στη δυναμικότητά τους, ε) αναζητούν παροιμίες και αποφθέγματα, τα οποία υμνούν τη γυναίκα (π.χ. "Οι γυναίκες είναι ικανές από το μηδέν να κάνουν το παν" Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι) και δημιουργούν ένα άρθρο για την ιστοσελίδα του σχολείου, το οποίο θα αντικρούει το άρθρο του μαθησιακού αντικειμένου.