Μηδεια, Κριτικη θεατρικης παραστασης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το κείμενο αποτελεί θεατρική κριτική, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Νουμάς" και προέρχεται από την ψηφιακή συλλογή "Κοσμόπολις" της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών. Ο συγγραφέας με το ψευδώνυμο "θεατής" εγκωμιάζει την επιλογή της πρωτότυπης γλώσσας στην παράσταση της "Μήδειας" του Ευριπίδη και σχολιάζει θετικά την υποκριτική, τη μουσική και τη σκηνοθεσία, αναγνωρίζοντας αδυναμίες και ερασιτεχνισμό στην παράσταση.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Προτείνεται να αξιοποιηθεί, προκειμένου να τεθεί ο προβληματισμός σχετικά με τον τρόπο απόδοσης των παραστάσεων αρχαίου δράματος. Αρχικά οι μαθητές καλούνται να διακρίνουν στο κείμενο τις αξιολογικές κρίσεις του συγγραφέα και τα επιχειρήματα με τα οποία τις υποστηρίζει. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες αναλαμβάνουν να παρακολουθήσουν μία παράσταση αρχαίας τραγωδίας με κλασική σκηνοθετική αντίληψη και μία παράσταση με μοντέρνα προσέγγιση, ώστε να επισημάνουν τα κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας και τις διαφορές τους. Στον δικτυακό τόπο του Εθνικού Θεάτρου αναζητούν θετικές και αρνητικές κριτικές για τις συγκεκριμένες παραστάσεις, συγκρίνουν τη σκηνοθεσία, την υποκριτική, τα χορικά και την ενδυματολογία, εντοπίζουν τους νεωτερισμούς και διατυπώνουν την κριτική τους σε ένα κείμενο που δημοσιεύεται στη σχολική εφημερίδα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Presentation - Review Presentation - ReviewPresentation - Review
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Literary genres Literary genresLiterary genres > Dramatic poetry Dramatic poetryDramatic poetry
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Λάμπρος Πορφύρας
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΥΦΗΜΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE