Παναγιωτη Φερμπου, Ποταμοι και θαλασσα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ποίημα του Παναγιώτη Φέρμπου, φιλολόγου και λογοτέχνη, που υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Φιλολογικού Συλλόγου "Παρνασσός". Το ποίημα ανήκει στην παραδοσιακή τεχνοτροπία, χρησιμοποιεί την καθαρεύουσα γλώσσα και αναπτύσσεται σε τέσσερις τετράστιχες στροφές, με ομοιοκαταληξία πλεκτή. Ο ποιητής μέσω της προσωποποίησης εκφράζει την πικρία των ποταμών για τη φυσική πορεία τους να εκβάλλουν στη θάλασσα. Οι ποταμοί διαμαρτύρονται για την αλλοίωσή τους, ενώ η θάλασσα απαντά ότι ήταν δική τους απόφαση να προσχωρήσουν σε αυτήν. Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Ημερολόγιον Σκόκου" και προέρχεται από την ψηφιακή συλλογή "Κοσμόπολις" της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Για τη διδακτική αξιοποίηση προτείνεται στον εκπαιδευτικό να οργανώσει δραστηριότητες σύγκρισης ομόθεμων ποιημάτων άλλων συγγραφέων, προκειμένου οι μαθητές να συγκρίνουν τα θεματικά μοτίβα και τη συναισθηματική ατμόσφαιρα. Ενδιαφέρον θα ήταν ακόμη να οπτικοποιήσουν τα ποιήματα με φωτογραφίες ή πίνακες ζωγραφικής, δημιουργώντας μία σύνθεση με λεζάντες από φράσεις των ποιημάτων. Παράλληλα, μπορεί να ζητηθεί να επισημάνουν και να σχολιάσουν τον συμβολισμό τόσο της διαμαρτυρίας των ποταμών όσο και της στάσης της θάλασσας, προκειμένου να αναδειχθούν οι ανθρώπινες συμπεριφορές στις οποίες παραπέμπουν, όπως η αλλοτρίωση και η μαζοποίηση. Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της διαθεματικής προέκτασης του ποιήματος και της περιβαλλοντικής αγωγής, μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να αναζητήσουν σημερινές εικόνες ποταμών και θαλασσών, να εντοπίσουν τα σημάδια της ρύπανσης, να προσδιορίσουν τις συνέπειες της ρύπανσης από τις ανθρώπινες δραστηριότητες, να ενημερωθούν από φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης σχετικά με έργα προστασίας του ποταμού ή της θάλασσας της περιοχής τους και να οργανώσουν στο σχολείο μία ημερίδα ευαισθητοποίησης με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, γονέων και τοπικών φορέων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Nature and environment Nature and environmentNature and environment
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Παναγιώτης Ι. Φέρμπος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΥΦΗΜΙΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE