Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως αφόρμηση για τη συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης. Για παράδειγμα, οι μαθητές: α) παρακολουθούν το ντοκιμαντέρ από τη σειρά "Παρασκήνιο" της ΕΡΤ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη ζωή και το έργο του Δημήτρη Πικιώνη, αναζητούν πληροφορίες και από άλλες πηγές και δημιουργούν μία εργασία εμβαθύνοντας στην προσπάθεια του Πικιώνη, να συνδυάσει τον μοντερνισμό με την παράδοση, β) διερευνούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που παρουσιάζει το τοξωτό παράθυρο σε σχέση με το ορθογώνιο, ως προς τον τρόπο κατασκευής, ως προς τη χρηστικότητα και ως προς την αισθητική, γ) εντοπίζουν στον τόπο τους παραδοσιακά κτίσματα, στα οποία τα παράθυρα έχουν σχήμα τοξωτό, όπως αυτό του μαθησιακού αντικειμένου, τα αποτυπώνουν σε σχέδιο και συζητούν για τη σημασία διάσωσης της πολιτιστικής κληρονομιάς.