Δημητρη Πικιωνη, Όψη παραθυρου στην Αιγινα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο μαθησιακό αντικείμενο αποτυπώνεται η εξωτερική όψη ενός παραθύρου από ένα παραδοσιακό κτίσμα στην Αίγινα. Το παράθυρο έχει σχήμα τοξωτό, κάτι που δεν συνηθίζεται στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική της Αίγινας, όπου τα παράθυρα είναι κατά κανόνα ορθογώνια. Το πλαίσιο του παραθύρου είναι φτιαγμένο από πέτρα (συνήθως από τόφφο, ο οποίος είναι ένα είδος πέτρας, ανθεκτικής και κατεργάσιμης). Το σχέδιο αυτό έγινε από τον αρχιτέκτονα και ακαδημαϊκό Δημήτρη Πικιώνη γύρω στο 1918 με 1921. Ο Δημήτρης Πικιώνης (1887-1968) μελέτησε την παραδοσιακή αρχιτεκτονική και πλησίασε την αρχιτεκτονική μέσα από τη ζωγραφική.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως αφόρμηση για τη συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης. Για παράδειγμα, οι μαθητές: α) παρακολουθούν το ντοκιμαντέρ από τη σειρά "Παρασκήνιο" της ΕΡΤ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη ζωή και το έργο του Δημήτρη Πικιώνη, αναζητούν πληροφορίες και από άλλες πηγές και δημιουργούν μία εργασία εμβαθύνοντας στην προσπάθεια του Πικιώνη, να συνδυάσει τον μοντερνισμό με την παράδοση, β) διερευνούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που παρουσιάζει το τοξωτό παράθυρο σε σχέση με το ορθογώνιο, ως προς τον τρόπο κατασκευής, ως προς τη χρηστικότητα και ως προς την αισθητική, γ) εντοπίζουν στον τόπο τους παραδοσιακά κτίσματα, στα οποία τα παράθυρα έχουν σχήμα τοξωτό, όπως αυτό του μαθησιακού αντικειμένου, τα αποτυπώνουν σε σχέδιο και συζητούν για τη σημασία διάσωσης της πολιτιστικής κληρονομιάς.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΟΛΓΑ ΠΑΧΗ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE