Το τεκμήριο μπορεί να αξιοποιηθεί πολλαπλώς είτε ως πηγή στο μάθημα της Ιστορίας (Νεότερη Ελληνική Ιστορία, Θέματα Νεότερης Ιστορίας-Οικονομική Ιστορία του 19ου και 20ού αι.), είτε στο μάθημα της Τεχνολογίας (κατασκευή μακέτας παραδοσιακού σκάφους). Επίσης αξιοποιείται πολλαπλώς ακόμα και σε διαθεματικά προγράμματα, στο πλαίσιο ομαδοσυνεργατικής σε: α) σενάριο, β) σε Project -Ερευνητική Εργασία του Λυκείου, γ) σε πολιτιστικό ή περιβαλλοντικό πρόγραμμα, δ) στην Τοπική Ιστορία. Επίσης, είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί και σε etwinning μεταξύ σχολείων της Λέσβου και της απέναντι τουρκικής ακτής (Σμύρνη, Αϊβαλί, κλπ), σε πρόγραμμα με θεματική τις εμπορικές δραστηριότητες μεταξύ των περιοχών αυτών κατά την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας αλλά και την εξέλιξή τους μετά. Αξιοποιούνται δύο στοιχεία: α) η τυπολογία των παραδοσιακών σκαφών και η σχέση τους με το εμπόριο και τις μεταφορές, β) τα βιομηχανικά κτήρια της Λέσβου που σχετίζονται με την μεταποίηση γεωργικών προϊόντων (ελιά-λάδι) και η προσέγγισή τους μέσα από το πρίσμα της Βιομηχανικής Αρχαιολογίας. Το υλικό είναι πλούσιο και αντλείται τόσο από την βιβλιογραφία, όσο και από ψηφιοποιημένα αρχεία του διαδικτύου. Επίσης, συνδυάζεται με επίσκεψη σε μουσείο βιομηχανικής ελαιουργίας. Ο διδάσκων σε συνεγασία με τους μαθητές είναι δυνατόν να προσεγγίσει το θέμα μέσα από πάρα πολλές διαφορετικές πτυχές του και να οργανώσει την ομαδοσυνεργατική έρευνα ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των ίδιων των μαθητών.