Χαρτης της Ελλαδας και της Θρακης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Χαρτογραφημένη περιγραφή της Ελλάδος και της Θράκης του 1745 από τον Άγγλο περιηγητή συγγραφέα και σχεδιαστή Richard Pococke. O Άγγλος Richard Pococke (1704-1765), γόνος αξιόλογης οικογένειας, με σπουδές στο Καιμπρίτζ και τον τίτλο του επισκοπικού επιτρόπου, ταξίδεψε συντροφιά με τον ξάδελφό του (1733-1736) πρώτα στην Eυρώπη (Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Αυστρία, Πολωνία, Ουγγαρία) και στη συνέχεια για τρία χρόνια, ξεκινώντας το 1737 από την Aίγυπτο, στους Αγίους Tόπους, στην Kύπρο, στην Kρήτη, στα νησιά του Aρχιπελάγους, στη Mικρά Aσία και στον ηπειρωτικό και βόρειο ελλαδικό χώρο, πράγμα αρκετά σπάνιο την εποχή εκείνη. Το ταξίδι του στην Ανατολή ήταν γεμάτο εκπλήξεις: Έφτασε στη Θεσσαλονίκη και από τη χερσαία οδό με ενδιάμεσους σταθμούς τα Φάρσαλα, το Ζητούνι (Λαμία), την Εύβοια, την Κωπαΐδα και τη Θήβα έφτασε στη Φυλή και στο λεκανοπέδιο της Αθήνας. Προσφέροντας δώρα στον βοεβόδα, περιηγήθηκε ελεύθερα τα μνημεία της πόλης και συνέχισε μέσω Ελευσίνας στην Κόρινθο, την Πάτρα και την Κεφαλονιά.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρών μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της Γεωγραφίας όσο και της Ιστορίας. Ο εκπαιδευτικός με τους μαθητές μπορεί να οργανώσει δραστηριότητες μελέτης των χαρτών της Ελλάδας της εποχής εκείνης καθώς και της ιστορικότητας των τοπωνυμίων της Θράκης των μέσων του 18ου αιώνα και να τον συνδυάσει με ιστορικά γεγονότα της εποχής καθώς και σε σύγκριση με τη σημερινή εποχή. Επίσης οι μαθητές ενισχύοντας την αντιληπτική και κριτική τους δεξιότητα θα μπορούσαν να συγκρίνουν και να διακρίνουν τύπους χαρτών, ιστορικούς, γεωμορφολογικούς, γεωπολιτικούς, καθώς και τις αντίστοιχες αλλαγές ανά εποχή. Επίσης ο εκπαιδευτικός θα μπορούσε να αναθέσεις στους μαθητές σε ομάδες τη δημιουργία αντίστοιχων χαρτών του τότε και του σήμερα και έτσι να τονιστούν και επισημανθούν οι διαφορές στην τεχνοτροπία αλλά και στην γεωγράφηση των αντίστοιχων περιοχών. Ενδιαφέρον επίσης αποτελεί η ιδιότητα του χαρτογράφου, στη συγκεκριμένη περίπτωση Άγγλου ιερωμένου ώστε να τονιστεί η κοινωνία της εποχής καθώς και οι αξίες και δυνατότητες που υπήρχαν τότε.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Maps MapsMaps > Map projections Map projectionsMap projections
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE