Το σχέδιο του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα μπορεί να αποτελέσει αφορμή για τη γνωριμία των μαθητών/τριών με τον δημιουργό Νίκο Χατζηκυριάκο-Γκίκα αλλά και με την τέχνη της ζωγραφικής και πιο συγκεκριμένα την τέχνη της αναπαράστασης μιας πραγματικής ή φανταστικής εικόνας. Η αντιμετώπιση του συγκεκριμένου σχεδίου ως δείγματος της πιστής σχεδίασης ενός αντικειμένου, μπορεί χρησιμοποιηθεί στη μύηση στοιχείων του γραμμικού ή ελεύθερου σχεδίου ή της απόδοσης της σκιάς, του φωτός αλλά και τη χρήση της προοπτικής (κυρίως για τους/τις μαθητές/τριες του Λυκείου). Από την άλλη πλευρά η χρήση απλών γραμμών και η απουσία λεπτομέρειας μπορεί να παρακινήσει τους/τις μικρούς /ες μαθητές/τριες σε μια δική τους εικαστική παρέμβαση για τη συμπλήρωση της εικόνας ή να αποτελέσει αφορμή μιας νέας προσωπικής δημιουργίας αλλά και χρήσης συγκεκριμένων υλικών ζωγραφικής όπως είναι το πενάκι και η μελάνι.
Από την άλλη πλευρά τα χαρακτηριστικά του ίδιου του σχεδίου (αρχιτεκτονική οργάνωση της σύνθεσης, η αίσθηση του φωτός και η γεωμετρική αφαίρεση όπως και η απουσία εικαστικής αναπαράστασης κάποιας ανθρώπινης μορφής) δίνουν μια ακόμη ευκαιρία αξιοποίησης του συγκεκριμένου ψηφιακού αντικειμένου. Αυτή αφορά την παρακίνηση των μαθητών/τριών για παραγωγή ενός κειμένου, στο οποίο θα περιγράφεται η συγκεκριμένη εικόνα και παράλληλα θα αναδεικνύεται η παρουσία και η δράση ανθρώπων ή άλλων μορφών στο χώρο. Ως επέκταση των παραπάνω θα μπορούσε να θεωρηθεί η πρόταση αξιοποίησης του σκίτσου και αναπαραγωγής του από τους μαθητές/τριες (ή και αντίστοιχης διαφοροποίησής του) για τη δημιουργία διαφορετικών καρέ ενός κόμικ, στο οποίο θα ενσωματώνεται το κείμενο μιας ιστορίας που θα διαδραματίζεται σε ένα μεσογειακό τοπίο, όπως είναι η πόλη του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα ή όποιου άλλου τόπου επιλέξουν οι μαθητές/τριες.