Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Άποψη της Αθηνας, πλατεια Συνταγματος και Λυκαβηττος
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το ψηφιακό αντικείμενο ανήκει στο φωτογραφικό αρχείο των αδερφών Ρωμαΐδη, οι οποίοι ασχολήθηκαν κυρίως με τη φωτογράφηση αρχαίων μνημείων. Η λήψη της συγκεκριμένης φωτογραφίας έχει γίνει από τον πιο σημαντικό αρχαιολογικό χώρο της Αθήνας και ένα από τα υψηλότερα σημεία της τότε πόλης, στην περιοχή της Ακρόπολης. Σε αυτή αποτυπώνεται μια όψη της ελληνικής πρωτεύουσας γύρω στα 1890. Παράλληλα καταγράφεται η χωρική επέκταση της πόλης και η μεταβολή του τοπίου με τα νεόδμητα κτίρια του 19ου αιώνα. Ως σταθερά σημεία αναγνώρισης του διαμορφούμενου νέου προσώπου της πόλης ξεχωρίζουν ο λόφος του Λυκαβηττού και περιοχές του σημερινού κέντρου της πρωτεύουσας, όπως είναι η Πλατεία Συντάγματος.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία μπορεί να αντιμετωπιστεί ως ένα τεκμήριο τοπικής ιστορίας και ως αφορμή αναζήτησης των αλλαγών και μεταμορφώσεων που γνώρισε η πόλη της Αθήνας στο πέρασμα του χρόνου. Η αναζήτηση μέσω διαδικτύου και η παρατήρηση παρόμοιων φωτογραφιών από τη γύρω περιοχή μπορεί να δώσει μια εικόνα της πολεοδομικής και οικιστικής ανάπτυξης μιας αστικής πόλης μέσω της σταδιακής αντικατάστασης του φυσικού τοπίου, την αλλαγή της φυσιογνωμίας του χώρου και της μεταβολής του σε αστικό/αρχιτεκτονικό τοπίο, τη δημιουργία μιας μεγαλούπολης με την κυριαρχία των ομοιόμορφων πολυκατοικιών υπό την πίεση της εσωτερικής μετανάστευσης και της αστυφιλίας.
Από την άλλη πλευρά η εικονική (με τη χρήση του Η/Υ) περιήγηση σε χώρους όπως η πλατεία Συντάγματος και ο Λυκαβηττός μπορεί να συμβάλλει στην παρακίνηση των μαθητών/τριών να γνωρίσουν την ιστορία των περιοχών αυτών αλλά και παράλληλα στην εξάσκησή τους στην κατανόηση κειμένων (μέσα από την αναζήτηση πληροφοριών από γραπτές πηγές, εικόνες και μαγνητοσκοπημένα βίντεο). Ιδιαίτερα η Πλατεία Συντάγματος λόγω της προνομιακής της θέσης έχει ταυτιστεί με την ιστορία της ίδιας της πόλης ήδη από την ανακήρυξη της σε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους ενώ η γειτνίασή της με την έδρα της Βουλής των Ελλήνων και το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη καθιστά την περιοχή οικεία σε κάθε κάτοικο και επισκέπτη της χώρας, στοιχείο που συνηγορεί στην παρακίνηση των μαθητών/τριών για αναζήτηση σχετικής πληροφόρησης.

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4183

LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
1890 μ.χ. (final)

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Demography and population movements Demography and population movementsDemography and population movements
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Data and information Data and informationData and information
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Data and information Data and informationData and information
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator