Η Ακαδημια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο ψηφιακό αντικείμενο απεικονίζεται το κτίριο της Ακαδημίας Αθηνών, η θεμελίωση και κατασκευή του οποίου έγινε αρκετές δεκαετίες πριν από την ίδρυση του ομώνυμου πνευματικού ιδρύματος. Αποτελεί δωρεά του εθνικού ευεργέτη Σ. Σίνα και σχεδιάστηκε το 1859 από τον Δανό αρχιτέκτονα Θεόφιλο Χάνσεν, που ως εκπρόσωπος του νεοκλασικισμού μετέφερε τις επιδράσεις της αρχαιοελληνικής αρχιτεκτονικής τόσο στα έργα που ανέλαβε στην Αθήνα όσο και στη Βιέννη. Ο πλούσιος ζωγραφικός και γλυπτικός διάκοσμος του κτιρίου και η πλαισίωσή του από τα αγάλματα των θεών Απόλλωνα και της Αθηνάς (έργα του Λεωνίδα Δρόση) αντανακλούν την επίδραση της αρχαίας ελληνικής παράδοσης στα οράματα του ελληνισμού της εποχής.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αποτύπωση του κτιρίου της Ακαδημίας Αθηνών από τους αδερφούς Ρωμαΐδη, οι οποίοι ενδιαφέρονταν κυρίως για την φωτογράφιση των αρχαίων μνημείων καταφέρνει να συνδέσει την αρχαία ελληνική παράδοση με την σύγχρονη σε αυτούς εικόνα της Αθήνας. Καθώς η φωτογράφιση του κτιρίου (1895) αντιστοιχεί χρονικά στην πρώτη του χρήση του ως χώρος φιλοξενίας του Νομισματικού Μουσείου (1890), η συγκεκριμένη φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει αφορμή για την αναζήτηση και διαχείριση πληροφοριών -μέσα από την προσέγγιση επιπλέον κειμενικού και οπτικοακουστικού υλικού- εκ μέρους των μαθητών/τριών όσον αφορά στην ιστορία του και την πορεία του μέσα στο χρόνο, με σημαντικούς σταθμούς τη θεμελίωσή του από τον Όθωνα (1874), την παράδοσή του στον Πρωθυπουργό Χ. Τρικούπη το 1887, τη χρήση του ως Bυζαντινό Mουσείο αλλά και τη φιλοξενία των Γενικών Αρχείων του Kράτους, καταλήγοντας μέχρι και τη σημερινή δραστηριοποίηση του ιδρύματος της Ακαδημίας Αθηνών. Η ένταξη των σχετικών πληροφοριών μέσα σε μια παρουσίαση θα συμβάλλει τόσο στην αντίστοιχη εξάσκησή τους στη χρήση κατάλληλου λογισμικού αλλά και στην οργάνωση και επιλογή του χρησιμοποιούμενου υλικού.
Από την άλλη πλευρά η αποκάλυψη της σχέσης του συγκεκριμένου κτιρίου με τα μνημεία της αρχαιότητας αλλά και με άλλα κτίρια που σχεδιάστηκαν από τον ίδιο δημιουργό όπως είναι το κτίριο του Αυστριακού Κοινοβουλίου στη Βιέννη (Reichsrat) μπορεί να συμβάλλει στην καλλιέργεια του οπτικού γραμματισμού των μαθητών/τριών και στην αναζήτηση της πηγής έμπνευσης αλλά και των προθέσεων που κρύβει η μεταφορά αρχιτεκτονικών επιλογών της αρχαιότητας σε μεταγενέστερα σχέδια και κατασκευές.
Παράλληλα το ίδιο ψηφιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε ένα σχέδιο εργασίας με θέμα τους εθνικούς ευεργέτες και το ρόλο τους στη διαμόρφωση της εικόνας της σύγχρονης Ελλάδας αλλά και δραστηριοτήτων που αναδεικνύουν την αξία της εικόνας ως ιστορικής πηγής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
γύρω στα 1895 μ.χ. (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Intercultural exchanges Intercultural exchangesIntercultural exchanges
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Organization of information Organization of informationOrganization of information
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > ICT Applications ICT ApplicationsICT Applications > Computer operation Computer operationComputer operation
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Software SoftwareSoftware > Presentations PresentationsPresentations
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE