Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Η Ανατολικη οψη των Προπυλαιων
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Τα μνημειώδη Προπύλαια της Ακρόπολης των Αθηνών γνώρισαν τη φθορά τόσο από το χρόνο όσο και από τη διαφορετική χρήση στο πέρασμά του. Το μεγαλοπρεπές έργο του Μνησικλή και της δημοκρατίας του Περικλή, κατά την παλαιοχριστιανή περίοδο μετατράπηκε σε χριστιανική εκκλησία ενώ το μεσαίωνα λειτούργησε ως ανάκτορο. Εκτεταμένη καταστροφή υπέστη το μνημείο το 1645 με την ανατίναξη της αποθηκευμένης στο χώρο πυρίτιδας ενώ δε γλίτωσε από τις επιδρομές του λόρδου Έλγιν. Στο συγκεκριμένο ψηφιακό αντικείμενο αναπαριστάται η ανατολική όψη των Προπυλαίων σε μια φωτογραφία του 1860 από τον Β. Καργόπουλο, πριν την απομάκρυνση κάποιων πρόσθετων επεμβάσεων που κατεδαφίστηκαν το 1875.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Παρά τις όποιες επεμβάσεις, το μεγαλείο της αρχαιοελληνικής αρχιτεκτονικής των κλασσικών χρόνων βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος είτε ως αποτύπωση σε φωτογραφικά αρχεία παλαιότερων εποχών όπως αυτό του Β.Καργόπουλου είτε ως ψηφιακό περιεχόμενο σε χάρτες του διαδικτύου. Μάλιστα η περίπτωση του εντοπισμού του αντίστοιχου μνημείου στις εικόνες του Google Earth στο Μόναχο της Γερμανίας μπορεί να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών τόσο για την αξία του μνημείου όσο και της διαφορετικής αποτύπωσής του σε διαφορετικές εκδοχές. Σχετικός προβληματισμός με αφορμή αυτές τις εικόνες μπορεί να προκληθεί αναφορικά με το ρόλο της φωτογραφίας του 19ου αιώνα και του τρόπου εικονογράφησης της ανθρωπότητας που αυτή υπηρέτησε σε σύγκριση με τις προοπτικές της σύγχρονης τρισδιάστατης εικόνας στην εποχή της ψηφιακής επανάστασης. Τα παραπάνω μπορούν να αξιοποιηθούν στη δημιουργία μιας ψηφιακής αφήγησης με την αξιοποίηση διαδικτυακών εφαρμογών από την πλευρά των μαθητών/τριών και τη συμπερίληψη σε αυτή όσων πληροφοριών κρίνονται από αυτούς αναγκαίες για την παρουσίαση των Προπυλαίων και της διαχρονικής τους πορείας μέσα στο χρόνο.
Από την άλλη πλευρά η εικόνα αποτελεί σημαντική ιστορική πηγή για την εικόνα των Προπυλαίων πριν το 1900. Η αναζήτηση παρόμοιων εικόνων από το διαδίκτυο μπορεί να αναδείξει τα διάφορα στάδια αναστήλωσης και συντήρησης του μνημείου ενώ παράλληλα μπορεί να παρακινήσει τους μαθητές/τριες στη διεξαγωγή έρευνας σχετικά με το έργο του συντηρητή αρχαίων μνημείων και μαζί την πραγματοποίηση μιας συνέντευξης με κάποιον ειδικό.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4188
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
γύρω στα 1860 μ.χ. (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)
> Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Organization of information Organization of informationOrganization of information
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Emerging Technologies Emerging TechnologiesEmerging Technologies > Virtual reality Virtual realityVirtual reality
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Narration NarrationNarration
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Interviews InterviewsInterviews
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Information InformationInformation > Organization of information Organization of informationOrganization of information
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Emerging Technologies Emerging TechnologiesEmerging Technologies > Virtual reality Virtual realityVirtual reality
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text types Text typesText types > Narration NarrationNarration
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Interviews InterviewsInterviews
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
psychomotor > to adapt and perform creatively
affective > to pay attention
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator